Al me verdwenen spullen terug gevonden....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Al me verdwenen spullen terug gevonden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 21:20

Op de zolder van me stalbaas!!!

Vanaf vorig jaar oktober begon ik spullen te missen. Het ging om het allereerste halster van me paardje. Toen ik het miste ben ik bij de stalbaas gaan vragen of hij het misschien ergens had gezien. Nee niet gezien was zijn antwoord hier op. Oke jammer helaas me allereerse halster weg. Nog geen week later weer een halster weg van me vorige paardje. Vanaf toen begon ik een beetje aan me zelf te twijfelen zou ik het zelf misschien ergens neer hebben gelegd waarvan ik niet meer weet waar. De stalbaas zat namelijk aardig te zeuren dat ik te veel halsters/spullen had. Maarja alle verdwenen spullen schafte ik natuurlijk weer opnieuw aan , en ook die verdwenen weer. Me peesjes verdwenen van me box af en zo verdween er meer waaronder 2 rijzwepen.

Vandaag vond ik het aardig koud dus ik besloot dat me paarde vanaf nu met een (dun) dekentje op zou staan. Deze dekens hebben we zelf op de zolder moeten leggen van me stalbaas en verder eigenlijk niet gekeken. De verzorgster van me paardje heeft geen hoogtevrees zoals mij dus die ging de deken pakken. Opeens zegt ze daan in zie een zweep van ons , toen zijn we verder gaan neuzen . Wat we aantroffen was :

5 halsters
2 paar peesjes
2 rijzwepen
2 borstels

Ik vindt dit dus echt niet kunnen en vanaf morgen ligt alles achter slot en grendelen. En zal hier mee zeker me stalbaas confronteren.

Moest even me ei kwijt , sorry Bloos

Air

Re: Al me verdwenen spullen terug gevonden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:22

Jeteje zeg Bloos!
Niet normaal Scheve mond

Kan je hem niet zelfs aangeven bij de politie? Het is eigenlijk diefstal namelijk.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:23

Jeetje, wat een ****, heeft de eigenaar jouw spullen daar gelegt?

Ik vond 2 jaar geleden ook 2 paar teugels en wat borstels in de schuur van de eigenaresse van de stal waar mijn paard staat.
Heb niet gevraagt of zij dat had gedaan want de hond van stal neemt ook regelmatig spullen mee.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:24

jeetje wat aso!
zou inderdaad even goed praten met je stalbaas Nagelbijten / Gniffelen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:24

Ehm, dat lijkt me een simpel gevalletje diefstal. Aangifte doen en oprotten is dan het devies.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:27

daan .. mag ik wel de sleutels Schijnheilig

nu zonder gekkigheid.. ik ben de verzorgster Clown stond ervan verstelt wat voorn spullen er vanaf kwamen!!
en dan ook nog .. omdat ik zo'n 5 keer heb gevraagt aan de staleigenaar of hij mijn zweepen had gezien ..
en ook die halsters hebben we ook erg vaak gevraagt

overal een slot op .. en niemand kan er meer bij Clown is het beste dan maar he Bloos!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:31

uh wie zegt dat de stalbaas die spullen daar heeft neergelegd? Makkelijke en overhaaste conclusie. Als hij het had willen stelen dan had hij dat echt niet dáár neergelegd lijkt me zo.

Wel fijn dat je je spullen terug hebt.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:33

Wij leggen ook weleens spullen van pensionklanten naar boven op zolder, er staat duidelijk aangegeven wat er op de kasten mag liggen, de rest moet gewoon in de kast of mee naar huis.
Als jij spullen laat slingeren kan ik enigszins in de stalbaas inkomen dat hij je spullen boven heeft gelegt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:38

we weten zeker dat het de stalbaas is omdat hij de enige is die die trap op durft (ja en ik dan) en omdat we ook wel eens spullen uit ZIJN trailer halen Knipoog

verder is ophangen aan de staldeur niet echt laten slingeren Knipoog
en het gene waar ik mee zit is dat als we het vragen we ze ook niet krijgen Knipoog

verder snap ik best dat als wij dingen laten liggen hij dat op zolder gooit..
maar we kwamen ook alleen spullen van ons tegen
en of wij de zwepen voor de deur leggen of aan de deur ophangen maakt volgens mij ook niet zo veel uit..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:44

Is het zo'n open zolder, zo'n soort hooizolder? Misschien heeft iemand anders het erop gegooid, gewoon vanaf de grond.. Een paar kinderen die wat kattekwaad wilden uithalen ofzo..
Misschien zit ik er wel naast hoor, maar het lijkt me sterk dat de stalbaas eerst zegt dat hij ze niet gezien heeft, en vervolgens jullie de zolder op stuurt waar hij ze zou hebben neergelegd.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:48

hij heeft ons de zolder niet op gestuurt.. onze dekens lagen in de weg toen heeft hij ze daar op gelegt (op aanvraag)
het is inderdaad een open zolder..
op een heeeeeel klein jongetje na ben ik daar de jongste..
en we hebben vaker al iets gevonden en toen was het ow gevonden? voortaan opruimen Knipoog

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 21:54

ik zal het een en ander uitleggen Knipoog Ik sta er nu 7 jaar en 7 jaar gaat het er al zo aan toe. Als ik dan vraag naar mijn spullen die een tien jarig meisje wel eens laat slingeren zei die altijd kijk maar in trailer en daar trof ik het dan ook aan. Nu ben ik een stuk ouder en ruim ik alle spullen op en doe genoeg voor de stal denk ik zo. Mijn dagelijkse bezoek bestaat niet alleen uit me eigen paardje verzorgen Knipoog Nooit zo afgesproken maar je staat met ze alle op 1 stal en we willen natuurlijk allemaal dat het paard vriendelijk blijft.

Ik ben erg teleur gesteld in dit voorval en is mijn vertrouwen in de mensen op stal helemaal weg en ALLES gaat dus achter slot en grendel. Mensen mogen altijd dingen van me lenen en gebruiken maar ik wens niet dat spullen verdwijnen of dat ze ongevraag in me kastje snuffelen ( aangezien ik door goed vertrouwen die altijd open liet).

Het gaat hier wel om ruim 50 euro wat op een zolder is aangetroffen en ben erg zuinig altijd op me spullen geweest ( of omdat het duur was of om dierbare redenen).

jennifer_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:02

Nou lekker dan.. zeker als je denkt vertrouwen in die mensen te hebben en meer doet dan alleen je eigen paardje te verzorgen.. Ik zou hem er zeker mee confronteren en om de reden vragen daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 06:55

Lekkere verhaal dan. Ik zou zeker even een duidelijk woordje tegen de stalbaas zeggen. Vind het niet normaal dat zomaar spullen van jou verdwijnen. Ben ook erg benieuwd naar op wat die dan zou zeggen. Ik zou in ieder geval echt zo pissig zijn dat als het nog een keer gebeurt laat hem dan maar alles terug betalen. Laat het nog even weten hoe het is afgelopen Knipoog.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 09:36

ik laat het weten maar waarschijnlijk pas zondag omdat ik altijd savonds ga ivm me werk.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:12

Misschien een stomme vraag hoor, maar heb je dat niet gewoon laten slingeren?

Als ik wat kwijt ben dan kijk ik ook even bij ons in de zadelkamer (vraag ik wel even netjes), en dan vind ik het soms ook daar terug.
Maar dan heb ik gewoon laten liggen en dan wordt het 'opgeruimd'...

Ik zeg niet dat het zo is, maar het is natuurlijk ook niet ondenkbaar dat ze spullen die ze rond vinden slingeren gewoon opruimen, als het ongebruikt daar op zolder staat en niet doorverkocht of gebruikt word is dat het eerste wat bij mij opkomt Knipoog

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 10:35

ik weet zeker dat ik het niet heb laten rond slingeren aangezien ik altijd alles op ruim Knipoog ik ben iemand die heel zuinig is op de spullen die ze heeft. Alleen als klein meisje liet ik nog wel eens wat rond slingeren maar wie deed dat als klein meisje zijnde nou niet ? Het is ook zo wonderbaarlijk dat spullen die aan me box hangen kapot gaan en niemand weet hoe het komt.....

Marieke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:29

schijnt nogal moeilijk te zijn mijn en dein

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:53

Dus de stalbaas steelt van zijn klanten. En je stat er pas? Zeven jaartjes? Knap stom, zeker klanten te veel?
Misschien ruimt hij gewoon op de grond liggende spullen op voordat het een te grote rotzooi wordt? Rolleyes
Bij ons op stal ruimen we ook achter gebleven spullen voor een ander op, best normaal.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:46

Jeetje, dat is zeker niet leuk.
Maar ik kan me ook vinden in het "verhaaltje" van JB55.

patricia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:55

nou daar ben je lekker mee met dit soort figuren. Zou eventueel aangifte gaan doen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 22:53

nogmaals ik ben er zeker van dat het niet is blijven slingeren Knipoog het is namelijk allemaal van me boxdeur af verdwenen. Iedere keer als ik iets miste was ik er zeker van dat ik het persoonlijk daar op had gehangen omdat ik al langere tijd een beetje argwaan had dus goed na dacht hoe en waar ik het ging.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:57

pfff wat een rotstreek zeg!!
slaat ook nergens op, zitten die spullen hem in de weg ofzo, als jij veel halsters wil mag dat toch Nagelbijten / Gniffelen
maar goed, inderdaad achter slot en grendel dus!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:58

Spullen op je boxdeur hangen vind ik geen opruimen. Het enige wat daar imo hoort is een halster met touw en eventueel een deken op een beugel. Als er meer hangt staat het rommelig vind ik.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 23:12

Gelukkig heeft de hele stal maar 3 dekens , een paar spring schoenen , een paar peesjes een paar strijkjes aan hun stal hangen. En uitgerekend alleen bij mij moet er dan wat weggehaald worden ? Ik ben ruim 5 jaar de jongste geweest op stal en nu zijn er een paar jongere meiden en gaat het als nog door ???? Mis ik nu spullen is misschien heel banketstaaf het eerste waar ik kijk is bij de stalbaas