Bak in weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esile

Bak in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 18:05

Okee, ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Sinds deze zondag heb ik nieuw bijrijdpaard..(een friese merrie Haha!). De mensen bij wie ze staat hebben twee weilanden, en in de ene willen ze een bak aanleggen. (die is er nu helaas nog niet Vork) In dat weiland heeft vroeger als eens een bak gelegen, dus er ligt al fundering. Nu is mijn vraag aan jullie...wat voor bak kunnen we het beste aanleggen en wat voor bodem? Het weiland grenst aan twee sloten, dus het kan daar behoorlijk nat worden...

Alvast bedankt OK dan!

Marigold

Re: Bak in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:41

ik weet er verder niet veel van,
maar wel dat er drainage nodig is, en dat het verhoogd moet worden.
wel tof zeg, dat ze een bak willen gaan maken!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 21:02

Ik had juist het idee dat je niet perse drainage nodig had...mits je een goede bodem hebt natuurlijk. Ik weet niet of er mensen zijn met een All Weather bak? Weet iemand of daar ook drainage onder moet?
Trouwens..heb ff naar prijzen gekeken, maar een goede bodem kost echt handen vol met geld!

Mag ik vragen wat jullie voor je bak hebben betaald? (zo ongeveer..) Wat zijn jullie ervaringen met aanleggen..een bodem die je nooit meer neemt? Zouden we het ook 'zelf' kunnen doen, of is het aan te raden om er echt een prof bij te halen?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:11

Mag ik vragen wat je bedoelt met fundering ?
In een goede bak zit naar mijn weten geen fundering , die zitten onder huizen ?!

Als je zegt dat het nu al nat is ... is drainage wellicht een goede oplossing.
Een lading zand op die plek gooien zal het probleem niet oplossen aangezien het water wat er nu staat hoogswaarschijnlijk niet wegkan door de bodem.

Wij zelf hebben het zand gebruikt wat al "onderin " de grond zat. bij ons was dit al goed zand maar dat verschilt per plek en plaats.
In principe hebben we de boel gewoon omgekeerd.
En er is drainage ingegaan. ( makkelijk praten wat broerlief heeft hier zelf een bedrijf in ) Clown
In mijn profiel staan een foto en de site , misschien dat je er wat aan hebt Knipoog

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 21:19

Citaat:
Mag ik vragen wat je bedoelt met fundering ?
In een goede bak zit naar mijn weten geen fundering , die zitten onder huizen ?!

Haha Clown Uhm, nou ik heb het ook maar van horen zeggen... Knipoog Misschien omdat het erg polderachtig is, dat ze eerst iets onder de bak hebben gestort, zodat het niet zou verzakken? Of zeg ik nu iets heel raars? Bloos

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:10

Ik zou sowieso gaan voor drainage. Zeker omdat je zelf al aangeeft dat het weiland gelegen is aan 2 sloten

Nathje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:19

drainage is zeker aan te raden, anders denk ik dat ze in de winter vol plassen zal blijven staan. Wij hebben magere zavel gekozen, maar er zijn meerdere mogelijkheden volgens mij.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:23

Wij hebben ook een bak in het weiland, zonder drainage of iets. Als het een paar dagen heel hard regent ligt er wel eens een klein plasje, maar over het algemeen kunnen we de hele winter blijven rijden. De bodem is gewoon zand (bollengrond) en de bak wordt ook niet zwaar ofzo.