,ik loop nu al een aantal jaartjes mee in de paardenbranche, maar heb nog nooit een eigen paard gehad. Nu zit het er toch aan te komen dat mijn zus en ik samen een paard gaan kopen per januari. We hebben een paard waar we geinteresseerd in zijn (ruin, 5 jaar, afstamming v. Koriander, M dressuur, Z springen).
Ik ken het paard en rijd deze al een tijdje 2 dagen per week (omdat de eigenaar te weinig tijd heeft) en voor mij is het echt een droompaard
, zowel in het rijden, als het karakter. Ik zou willen weten wat een verzekering kost die zowel uitkeert bij dood als ook evt. de ziektekosten dekt. We willen gewoon geen enkel risico lopen, financieel gezien en ons hiervoor maximaal indekken. Wie kan mij een verzekeraar noemen, waarmee goede ervaring zijn op dat gebied en wat zijn dan de kosten per jaar aan premie??
Wat zijn verder de kosten van het keuren van een paard (klinisch en röntgenologisch)?? Wat als het paard afgekeurd wordt, voor wie zijn dan de kosten, voor de koper of verkoper??
Graag jullie adviezen en goede raad!
thanx, Mause

Ik weet nie hoe het pcies allemaal zit hoe mijn pony is verzekerd enz omdat gewoon me ouders dat regelen