hoeveel meter omtrek weide van 80 are

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

hoeveel meter omtrek weide van 80 are

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:23

ja, ik weet t, t is echt erg, ik heb binnenkort een weide van 80 are, 0.8 hectare dus, en is vierkant stuk
ik ben nu rond aan kijken voor nieuwe omheiding, beoband, heb nu nl alleen 2 rijen schrikkoord maar wil er graag beoband tussen zetten 1 rij.
heb ik buurt goedkope ( is nog steeds duur hoor...) leverancier gevonden maar ben even aan rekenen
ik hoef maar 3 kanten beoband, aangezien aan 1 kant al hekwerk is en stroomdraad daar voldoende is

wie kan me nu vertellen wat de omtrek van de wei is???

Anoniem

Re: hoeveel meter omtrek weide van 80 are

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:25

360 meter voor 1 x rond?

1 hectare is namelijk 100 x 100 meter, dus 400 meter aan lint, 1x rond

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:59

ik had al vermoeden dat jij zoiu reageren hihi. thx

ik heb maar 3 kanten nodig, dus heel ruim geteld metertje of 300 dus
ben nog aan bekijken of ik de bak ook met dit lint ga doen,
de binnenkant weiland word weer onderverdeed in stukken, maar dit gebeurd met 2 rijen schrikkoord
paaltjes en schrikkoord heb ik nog voor 80 are omtrek, heb nl al eerder net zo n groot stuk grond gehad, dus dat komt goe duit

hoe bevestigen jullie dat beoband, met die speciale ijzertjes of kan je dat ook met een spijker met dikken kop doen ( geen idee hoe die heten, heb thuis paar potten van staan, kop is dan cm diameter ongeveer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:00

haha, ja deze bokt verslaafde reageert te vaak....

Beoband heb ik niet, daar kan ik dus verder ook weinig over zeggen Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 13:12

wat heb jij als i´k vragen mag, gewoon heras hekwerk of zo? dat word nog duurder voor mij, en het koord heb ik al, aangezien 1 kan aan drukke weg ligt vind ikj veiliger idee om nog iets naast dat schrikkoord te maken.
word weer heel gedoe, voor 3e keer in jaar tijd een hele wei afzetten, maar nu is het een wei die blijft en is al het werk niet voor niks gelukkig
is wel weer hele investering in 1 keer,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:26

Klop dat heb ik, maar ook omdat we wisten dat het permanent is.

De weides verdelen heb ik dan weer met lint Lachen

Ik denk dat beo-band verder ook wel fijn is, maar goed, daar geen ervaring in Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 13:29

ik pacht de wei nu, geen wei bij huis helaas, aangezien ik vorig jaar vervelende ervaring heb gehad met pachten, en meeste boeren dus dus geen contract, en onder hectare heb je geen rechten. Ik hele wei en stallen opgeknapt, paar duizend euro gekost en na 4 jaar kon ik van 1 op andere dag vertrekken. meeste spullen wel meegenomen, maar stallen en nog paar spullen ben ik nu kwijt (loopt rechtzaak nog over)
beoband lijtk me dan de beste oplossing, heel hekwerk is nog betere, of houten omheining met draadje ertussen, maar helaas ver boven mn budget nu, en daarbij wil ik niet risico lopen dat na paar jaar de wei verkocht word aan een ander en ik weer kan kijken waar ik met mijn spullen heenkan gaan