welke stalling? waar kies je voor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welke stal?

stal 1:
31 (91%)
stal 2:
1 (2%)
stal 3:
Geen stemmen
oude stal:
2 (5%)

Totaal aantal stemmen: 34

channie18

welke stalling? waar kies je voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 07:34

hallo,

op het moment sta ik op een super mooie pensionstal met alles erop en eraan. Ik betaal nu 282,50 per maand met alles erbij hoef niks zelf te doen. Maar het probleem is dat de stalling per 1 januari 350 gaat kosten en dit vind ik te veel geld. Ik heb dus besloten om opzoek te gaan naar een andere stalling. Ik kan kiezen uit 3 stallen waar ik heen kan. Ik rij vrij veel wedstrijden en ben aardig faniek met rijden dus ik moet wel de gelegenheid hebben om te trainen.

stal 1:
Erg mooi mooie grote stallen erg schoon en veel stooisel in de stallen (kiezen uit stro of zaagsel). mooie binnenbak erg groot en super buitenbak met verlichting. Zit aan het bos dus kan zo het bos in. Mooie zadelkasten en ruimte om je dekens enz op te ruimen. Veel weidegang erg mooi gras en staan hele dag lekker buiten. Je kan van 5 tot 8 s'avonds rijden in de binnen en buiten kan altijd. Klinkt allemaal erg mooi maar de mensen van de stal zijn niet erg vriendelijk het is een beetje een kille boel niet erg veel gezelligheid enz. kosten 275 in de maand all in.

stal 2:
Pas gebouwde stal dus allles nieuw erg mooi allemaal nieuwe binnenhal en stallen. alleen niet veel plek voor weidegang. Je mag 4 avonden in de week mee rijden in een les en verder kan je de hele dag gebruik maken van de binnenbak. Als je zelf een keer niet kan dan trainen zij je paard. ook mooie mogelijkheid om buiten te rijden.maar ook hier is het minder gezellig. kosten 325 in de maand all in.

stal 3:
Is een wat oudere stal met kleinere minder goed doorluchte en lichte stallen. ook minder schone stallen je krijgt 1 baal zaagsel in de week. je hebt geen zadelkast je moet je spullen gewoon in een hok bij andermans spullen hangen. de weidegang is niet echt super mooi klein stukje met weinig gras. wel een erg mooie binnenbak en mooie grote buitenbak met verlichting. bijna geen mogelijkheid om buiten te rijden. Nu het probleem er zit iedere avond de hele avond een vereniging in of er zijn s'avonds andere lessen aangezien ik niet eerder dan 6 uur bij mijn paard kan zijn kan ik dus daar s'avonds niet rijden. Met mooi weer geen probleem want dan kan ik in de buitenbak, maar van de winter dan zal dat moeilijker gaan. de mensen zijn er super aardig en er hangt een leuke sfeer. kosten 270 in de maand all in.

waar zouden jullie voor kiezen een stal waar je goed kan rijden en en alles super in orde is of een stal waar je minder kan rijden maar waar het heel gezellig is. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen in mijn keuze.

GeneralFlynn

Re: welke stalling? waar kies je voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 07:38

Voor stal 1 natuurlijk.
De stal met de meeste weidegang.
Wat er omheen zit kan me niet veel schelen,als mijn paard maar buiten kan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:07

Weidegang staat bij mij altijd op nr. 1 Als dat er niet (of weinig) is zet ik mijn paard er niet neer.

Ik zou dus voor stal 1 gaan, je kunt er ook gewoon trainen voor de wedstrijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:18

Ik zou eigenlijk toch blijven staan waar je nu staat.

OP stal 1: Aan de binnenbak heb je dus niet veel, je kunt er maar een paar uur op een dag in, op regenachtige dagen gaat het hartstikke druk zijn. En als het niet gezellig is daar: hoe lang ga jij nog met plezier naar je paard?

Op stal 2: Ik begrijp dat daar 's avonds lessen zijn. Ik zou daar zelf niet echt interesse in hebben en het houdt in dat 's avonds de binnenbak dus bezet is. Kun je alsnog de regen in. Mijn paard laat ik niet door anderen trainen dus dat heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Minder gezellig, paard kan bijna niet buiten, nee, zeker niet voor dat geld.

Stal 3 komt op mij al helemaal niet positief over.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:35

Urielle schreef:
Ik zou eigenlijk toch blijven staan waar je nu staat.

OP stal 1: Aan de binnenbak heb je dus niet veel, je kunt er maar een paar uur op een dag in, op regenachtige dagen gaat het hartstikke druk zijn. En als het niet gezellig is daar: hoe lang ga jij nog met plezier naar je paard?

Op stal 2: Ik begrijp dat daar 's avonds lessen zijn. Ik zou daar zelf niet echt interesse in hebben en het houdt in dat 's avonds de binnenbak dus bezet is. Kun je alsnog de regen in. Mijn paard laat ik niet door anderen trainen dus dat heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Minder gezellig, paard kan bijna niet buiten, nee, zeker niet voor dat geld.

Stal 3 komt op mij al helemaal niet positief over.

Daar ben ik het ook mee eens.. maar als het echt te duur word zal ik toch voor stal 1 of 2 gaan, mischien dat als je er eenmaal staat dat het toch wel gezellig is Knipoog

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:42

Ik zou voor stal 1 gaan, klinkt super voor je paard en je trainingen.
En misschien lijkt de sfeer anders als je er staat.
Dan leer je de mensen vanzelf kennen en wordt het ook vanzelf gezellig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:46

Ik zou voor het welzijn van mn paard kiezen, veel weidegang, dus stal 1.
Kunnen ze ook de winter naar buiten?
Misschien kun je eens langs gaan voor een praatje als er veel mensen zijn, eens kijken of het misschien toch meevalt qua gezelligheid. En ook al is er maar een iemand waar je het goed mee kan vinden, dan kun je toch elke dag afspreken om samen naar stal te gaan Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:20

Ik sta op stal waar inmiddels ook de prijzen gestegen zijn. Ik vind het nu dus absoluut niet gezellig meer. Iedereen loopt te zeuren en te mopperen dat ze niet meer willen betalen (we staan stik goedkoop en beter of net zo goed is voor deze prijs in d eomgeving niet te vinden). Iedereen is dan ook op zoek naar een andere stalling. Maar ik blijf lekker staan waar ik sta. Sta d'r prima. Ik ben er voornamelijk op tijden dat er nauwelijks iemand is en heb dan het rijk voor mij alleen. Ik ontwijk zeg maar de menigte. En dat bevalt me prima.

Ik zou kijken of er een mogelijkheid is om naar stalling 1 te gaan en dan op tijden dat het heerlijk rustig is. En je niet veel last hebt van anderen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:24

Veel weidegang en een redelijk groot hok
voldoende ruw en krachtvoer
rijden zoveel mogelijk wanneer ik wil (dus niet gebonden aan een paar uurtjes per dag)
een nette stal
niet teveel mensen op een te klein stukje. (met z'n 15 in een bak van 20 x 40 teveel)
een eigen kast
daar zou ik voor kiezen en dan wil ik ook niet de hoofdprijs daarvoor betalen. €325 vind ik dus absurt veel voor een stal.

Mijn voorkeur gaat zeker niet uit naar stal 2 en 3.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:27

Ik zou voor stal 1 gaan, klinkt het prettigst voor je paard.
Iig als je t geld voor je huidige stal niet kan missen...

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:37

Kies voor de stal die de meeste faciliteiten heeft voor jouw paard, de hoeveelheid weidegang, de boxruimte, de ventilatie, hoeveelheid (dag)licht, bakonderhoud(bodem), hygiëne, kwalitiet ruw -en krachtvoer, bodembedekking, e.d. Daarna kun je kijken wat voor jou heel belangrijk is, zoals, wasplaats(warm/koudwater), zadelkamer, opbergmogelijkheden, trailerstalling, solarium, stapmolen, longeercirkel, openingstijden, toiletten, kantine e.d.
Ik zou op de stal blijven staan waar je nu staat, maar i.v.m. de verhoging van het pensiongeld lijkt mij stal 1 de beste optie. Toch zou ik eerst bij alle stallen navragen of zij op bepaald termijn van plan zijn om het pensiongeld te verhogen.

Succes!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:34

Ik ga voor de weidegang, stal 1 dus. Ik zou een stal met weinig weidegang niet eens overwegen.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:40

t'Is bij jullie in de buurt wel duur zeg! Maar dan heb je dan ook best wat luxe voor! Ik zou ook voor een stal met onbeperkt of heel veel weidegang kiezen, en dan klinkt stal 1 het best!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 19:41

bedankt voor jullie reacties mijn eigen voorkeur gaat ook uit naar de eerste stal ligt super mooi en alles is gewoon perfect in orde mijn paard gaat het hier zeker naar zin krijgen... het zou alleen mooi zijn als het er net zo gezellig was als op de 2de stal maarja je kan niet alles hebben.. ik was toch is benieuwd waar de meeste mensen voor zouden kiezen voor gezelligheid en goede sfeer op stal of meer luxe..iedereen bedankt voor de reacties.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:59

Tinkerloos schreef:
Voor stal 1 natuurlijk.
De stal met de meeste weidegang.
Wat er omheen zit kan me niet veel schelen,als mijn paard maar buiten kan.

ik wou net hetzelfde zeggen Ja

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:35

Ik zou ook zeker voor stal 1 kiezen. Ik zou eerst aan je paard denken, en dan aan je eigen wensen. Oke je zet je paard natuurlijk ook niet op een stal waar je zelf met tegenzin heen gaat. Maar wie weet kan het nog best gezellig zijn op stal 1?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:37

Ik zou voor stal 1 kiezen.
Je paard heeft veel weidegang en je kan het zelf ook gewoon gezellig maken he.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:32

hier nog iemand die voor stal 1 zou gaan, gezelligheid moet je ook zelf creeëren en wie weet was je er net op een moment dat juist de ongezellige mensen er waren.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:59

Ik zou sowieso kiezen voor de stal waar m'n paard het het beste heeft, als het er niet zo gezellig is als er veel mensen zijn, zou ik gaan wanneer er weinig mensen zijn. Maar nu heb ik makkelijk praten, ik heb vaak ochtenden vrij of kan juist 's avonds laat.