Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anya schreef:stalling 2 is niet ideaal maar klinkt me beter in de oren. Ik zou zoeken naar stalling 3. En wel snel. Succes.

ZoekStalling schreef:Ik zou ook voor stalling 3 gaan.
Er zijn twee dingen van wezenlijk belang en dat zijn:
1) voldoende ruwvoer, en dan bedoel ik niet 2x per dag een toppie hooi. Je paard moet liefst de hele dag beetjes eten daar is zijn spijsvertering ook op ingesteld, omdat het een graasdier is. Te weinig ruwvoer kan funest zijn voor de gezondheid en als ze niks te knabbelen hebben geeft dat veel verveling met alle gevolgen van dien.
2) Voldoende beweging en vrijheid. Een paard HOORT eigenlijk niet in een stal net zo min als een hond de hele dag in een bench hoort (dat doe je immers ook niet). Als hij de hele winter niet naar buiten kan (ik noem een uurtje dollen in de bak geen weidegang) hoe kun je dan van hem verwachten dat hij zich ontspannen normaal gedraagt, b.v. bij het rijden? Dat is hetzelfde als een kind van 6 met ADHD de hele dag in de box stoppen, hem er 'savonds uithalen en zeggen "zo nu gaan we eens goed oefenen met rustig op de stoel zitten". Het is niet fair tegenover je paard. Weidegang vind ik dus super belangrijk, OOK in de winter.