dekenprobleem.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

dekenprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 20:46

ik deed mijn vliegendeken op bij orville. maar de wei is voor een klein deel afgezet met prikkeldraad. maar dat draad komt pas bij z'n boven benen.. en die plekken waren ook boven op z'n rug.
en die stal staat open.. en dat zijn een soort van golfplaten.. want het is geen luxe stal.. dus de buitenkant zijn soort van groene golfplaten. waar af en toe een scherp puntje aan kan zitten. jah.. niet scherp; maar scherp genoeg om die deken open te trekken.
maar daar kan hij niet bij bij z'n rug met dat openingetje van de stal waar wel is scherpe puntjes aan kunnen zitten die de deken kunnen kapot maken. en een paar dagen later kwam ik bij hem en stond hij met z'n deken vast aan de paal. ik dacht al waarom komt hij nou niet.. stond hij daar een beetje te kijken. moet hij die deken niet ofzo? ik maak hem wel goed vast.. niet met die onderriemen tegen z'n buik aan, een beetje ervanaf..

en nu deed ik z'n zomerdeken om, dat ging een paar dagen stuk, en opeens was hij eraf, en toen zei degen waar hij bij staat dat hij die om z'n voet had hangen, heel z'n staartgedeelte stuk [dat stukje wat de bovenkant van z'n staart bedekt] dus ik vroeg me af.. wil hij geen deken op ofzo? ik heb pasgeleden een winterdeken gekocht!
of moet ik misschien de weide niet afzetten met prikdraad. maar hoe kan hij dan door dat prikdraad z'n deken bij z'n been hangen? daar zit een andere reden voor denk ik.. weten jullie er een oplossing voor?

XLeandrosX

Re: dekenprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:50

Weet je zeker dat de deken goed past? Vraag eens iemand uit de buurt of die samen met jou kan kijken of de deken wel goed ligt en niet veel te ruim. Hier lijkt het wel op als ik het zo lees.

Verder is prikkeldraad echt helemaal uit de tijd en ook heel erg gevaarlijk voor je paard. Als je paard er in vast komt te zitten en hij gaat trekken dan kun je de meest gevaarlijke wonden oplopen. Zelfs zo ernstig dat je je paard er voor moet laten afmaken. Je zult de eerste niet zijn.

Wat voor paard heb je? en wat doe je zoal met je paard? Rijdt je bij een manege of heb je les? Dan zal je instructeur je ook zeker verder kunnen helpen.

Het klinkt namelijk allemaal een beetje onervaren.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 13:08

abbeltje schreef:
Weet je zeker dat de deken goed past? Vraag eens iemand uit de buurt of die samen met jou kan kijken of de deken wel goed ligt en niet veel te ruim. Hier lijkt het wel op als ik het zo lees.

Verder is prikkeldraad echt helemaal uit de tijd en ook heel erg gevaarlijk voor je paard. Als je paard er in vast komt te zitten en hij gaat trekken dan kun je de meest gevaarlijke wonden oplopen. Zelfs zo ernstig dat je je paard er voor moet laten afmaken. Je zult de eerste niet zijn.

Wat voor paard heb je? en wat doe je zoal met je paard? Rijdt je bij een manege of heb je les? Dan zal je instructeur je ook zeker verder kunnen helpen.

Het klinkt namelijk allemaal een beetje onervaren.

ik rijd al 4 jaar ongeveer en 3 jaar verzorgpony Tong uitsteken Knipoog dus zo onervaren is dat nou ok weer niet Pling
Ik ben ook aan 't vragen of ik schrikdraad mag in plaats van prikkeldraad. Dat is ook geljik handig voor de deken. Gaat die tenminste niet stuk.
En de deken past goed hoor Knipoog

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:43

Ik zou zoiezo dat prikkeldraad weghalen.. Is alleen maar gevaarlijk. Er zijn wel paarden die absoluut geen deken opwillen.. zo'n paard bij mij op stal schijnt dat ook niet te willen Knipoog

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:12

Inderdaad dan ben je zeker niet zo onervaren. Ik vond het alleen zo klinken hoor, zonder daar een oordeel aan toe te voegen.
Als je mijn vragen soms leest op bokt zul je je misschien wel het zelfde afvragen.

Ik had zelf een hele dure bucasdeken gekocht omdat ik had gelezen dat die het beste waren. Binnen een noodtime had Michor hem kapot gemaakt. Zonde zonde en flink balen. Maar je doet er niets aan, het is en blijft dunne tere stof.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:59

Prikkeldraad weghalen, enkel goed voor runderen, niet voor paarden want die zijn meer schrikachtig en als ze verschieten hangen ze eraan.
Groetjes
xxx

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:04

idd prikkedraad weghalen en de stal ook zorgen dat hij zich nergens aan kan verwonden. eens kijken of de dekens echt goed passen en of je ze goed vastdoet. anders een dagje uittrekken en om het hoekje gaan zitten kan je zien hoe het gebeurt.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 10:45

ikke20 schreef:
idd prikkedraad weghalen en de stal ook zorgen dat hij zich nergens aan kan verwonden. eens kijken of de dekens echt goed passen en of je ze goed vastdoet. anders een dagje uittrekken en om het hoekje gaan zitten kan je zien hoe het gebeurt.

ik had gister nog ff de stal nagekeken.. er zitten geen scherpe puntjes aan.. waar hij met die deken kan komen.