annebe schreef:Mijn paard krijgt juist stro te eten, voor een goede darmwerking en reiniging.
Maar als je paard stro eet in zijn stal, betekent dat dat hij te weinig ruw voor krijgt.
Gooi er maar eens een paar plakken hooi in en het probleem zal zichzelf oplossen.
Mijn 2 jarige eet ook elke dag zijn hele stal met stro leeg. Hij krijgt 's morgens 2 plakken hooi en een halve schep muesli, dan van 8 's morgens tot 18 's avonds de wei op, als hij binnen komt weer een halve schep muesli en 3 plakken hooi en toch is elke morgen zn hele stal leeg, geen sprietje stro meer te bekennen.
Omdat ik hem niet op andere bodembedekking kan zetten (pensionstal, mest wordt speciaal afgevoerd en mag neits anders bij), heb ik nu rubberen matten in zijn stal liggen en krijgt hij (met het oog op verstoppingskoliek) elke dag maar een heeeel dun laagje stro in zijn stal, en dan ook echt dun!
Opzich is stro eten niet verkeerd, zeker niet voor jonge paarden, ruwvoer is altijd goed.
Azijn eroverheen gooien heb ik ook geprobeerd líters, maar hij vrat het gewoon mee op, dus dat is ook per paard verschillend of het helpt.
Of het verveling is van mijn paard? Hij heeft een leuk buurpaardje, komt elke avond nog wel mee zn stal uit voor te poetsen of te dollen in de bak, heeft een appelbal hangen aan zijn stal en een jollybal erin liggen, met beide speelt hij graag en veel.
tekort aan voedingsstoffen dan? Hij krijgt genoeg ruwvoer, muesli en fruit, dus dat zal het ook niet zijn.
Ik denk bij mijn paard toch meer aan een stalondeugd, maar zo als ik het nu doe, is het m.i. prima opgelost.