Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MysticTinker schreef:Die van mij verbruikt:
40 tot 50 euro hooi per maand
5 euro brok/muesli p/m (2 handjes per dag)
6 euro voor de smid p/m (komt eens in de 4 maanden)
5 euro wormkuur p/m (om de 3 maanden een kuur)
Dat is dus rond de 60 euro per maand.
We betalen 90 euro stalling, dat is inclusief hooi.
Stro gebruiken we niet.
Ladygiroc schreef:MysticTinker schreef:Die van mij verbruikt:
40 tot 50 euro hooi per maand
5 euro brok/muesli p/m (2 handjes per dag)
6 euro voor de smid p/m (komt eens in de 4 maanden)
5 euro wormkuur p/m (om de 3 maanden een kuur)
Dat is dus rond de 60 euro per maand.
We betalen 90 euro stalling, dat is inclusief hooi.
Stro gebruiken we niet.
waar staat jouw paard op dan?
Judje schreef:Het gaat hier om 1 paard en een pony. De kosten zijn bij mij even hoog en hieronder worden die per paard/pony genoemd. Ze staan bij mij overdag op de wei en 's nachts op stal.
Brok: 20 euro per maand
Vlas: 5,50 per week, dus 22 per maand
Wormenkuur: 20 per 2 maand, dus 10 euro per maand;
Hoefsmid: 25 euro per 3 maand (vijl ze zelf vaak bij), dus ruim 8 euro per maand
Totaal dus 60 euro per maand
Naast deze kosten haal ik nog regelmatig lijnzaadolie (9,95 euro), maar hoe lang ik daar mee doe weet ik niet precies. En mijn paarden krijgen elke avond 2 'a 3 wortels en dat doe ik nog niet zo lang, dus wat dat op den duur kost ben ik nog niet helemaal uit.
Hierbij komen dan nog de kosten voor de entingen (1 x per jaar of per 9 maand iets van 40 euro) en daarbij kan je het natuurlijk zo duur maken als je wilt. Maar de basisonderhoud van de paarden hoeft niet veel te kosten.
Heb je ze aan huis? Of wil je ze aan huis? Verkijk je dan niet op de kosten voor de aanleg van stal, paddock, bak en wei! Wil je dat op een goede wijze en ook nog dat je geen ruzie krijgt met de buren over hoe het eruit ziet: dan ben je wel wat kwijt...