Ik heb mijn pony van 1,42m en de shet van mijn zoontje van 95 cm in een gewone 3x3 box staan. Gaat al jaren heel goed. De d krijgt eten in de bak en de shet wat brokjes op de grond. Nooit ruzie. Ze eten samen van het hooi. Wat op de shet valt eet die van mij van hem af. En ze eten zelfs van hetzelfde plukje heel schattig a la Lady en de vagebond. Ik heb in alle jaren nog nooit een wondje gehad bij 1 van beiden of dat ze tekeer gingen. Ze zijn echt stapel op elkaar. ze kunnen buiten prima met andere erbij. Maar ze zijn wel gehecht aan elkaar. Dus ze zijn graag bij elkaar en houden elkaar in de gaten. De shet kan ik ook los laten meelopen, die blijft toch wel bij mijn d, maar dat is niet mijn gewoonte. Ik maak me alleen niet zo druk als ik ze moet pakken in mijn eentje bijv. Ik weet dat ze allebei komen en de shet later kan vastmaken bijv.
Ik heb weleens gezien dat het niet goed gaat en dan staat er eentje achterin of dan maken ze ruzie om het eten.
Die van mij liggen ook gewoon in de box. En ze maken elkaars dekens niet stuk verder. Ik denk zelfs dat als het erg slecht weer is en ze moeilijk eruit komen het beter hebben samen dan een paard wat naast de training bijv nog 23 uur in zijn uppie staat.
Het enige is dat de shet niet bij de drinkbak kan en er dus een emmer staat. Dat vindt die van mij ook lekkerder, dus is veel bijvullen helaas. Maar voor de rest...........Ik rij trouwens ook met de shet ernaast. Je moet het even aankijken, maar het kan wel. Alleen het gaat niet altijd goed natuurlijk. Ik heb doetjes!