Ik zit een beetje in dubio en wil graag jullie mening hierover....
Mijn verzorg-merrie van ongeveer 35 jaar oud staat nu in een grote wei in Zuid-Limburg. Ze staat hier al 20 jaar en is zomer en winter buiten. Ze heeft daar wel een open stal en wordt dagelijks gevoerd. Ze wordt nu 1 keer per week, soms minder gereden en dat kan ze nog heel goed aan. Alleen heb ik het idee dat ze nog te weinig aandacht krijgt en daardoor een beetje wegkwijnt.
Nu heb ik misschien de mogelijkheid om haar mee te nemen naar Zaandam. Ze komt dan ’s nachts in een stal te staan waar ze wel met haar hoofd naar buiten kan. Overdag kan ze waarschijnlijk gewoon naar buiten toe in de buitenbak of in de wei. Ze zal daar elke dag aandacht krijgen waar ze gegarandeerd van opknapt. Ik heb dan ook de mogelijkheid om haar vaker te rijden wat zeker weten goed voor haar is. Ze zal ook meer contact krijgen met andere pony’s. (alleen is ze daar erg bang van maar dat komt denk ik wel goed) En kan ik haar seniorenbrokken gaan voeren.
Ik vraag me alleen af of het wel goed is als ik haar uit haar oude omgeving haal, want de omgeving waar ze dan zou komen te staan is natuurlijk heel anders. De reis van ongeveer 3 uur in de trailer zal wel goed gaan denk ik, en anders doen we het gewoon in 2 dagen.
Wat zouden jullie doen? Wel of niet meenemen ?[/color]