Verhuizen naar nieuwe stal. Alleen maar weiland.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sla

Verhuizen naar nieuwe stal. Alleen maar weiland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:09

Hallo allemaal!
Ik heb even een schaduwaccount omdat ik liever niet heb dat mensen van stal weten dat ik iets anders zoek Knipoog

Doordat ik binnenkort minder tijd krijg voor mijn paard, ben ik op zoek gegaan naar een plekje waar hij binnen en buiten wordt gezet. (Ik red het niet meer om 2 keer op een dag naar hem toe te gaan). Nou heb ik een super mooie plek gevonden waar wat kennissen van mij ook staan. Alles is mooi voor elkaar alleen zou het betekenen dat hij straks de hele winter op de wei moet staan. Hij heeft wel een schuil stal (aan 1 kant open), maar geen vaste stal voor snachts. Op zich denk ik wel dat hij het allemaal wel zal overleven alleen rij ik dus ook wedstrijden met hem en wil ik niet dat dat er onder gaat lijden...

Wat zouden jullie doen? Voor deze stal kiezen (echt hele mooie weilanden en hij kan lekker naar buiten met andere paarden) of toch op zoek gaan naar een plek waar hij snachts binnen staat en waar ik beter kan trainen.

Ik zit zelf echt heel erg te twijfelen.... Help! Haha!
Alvast bedankt!!

Def

Re: Verhuizen naar nieuwe stal. Alleen maar weiland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:11

Ik denk dat het prima gaat hoor, met een schuilstal en een weiland. Hebben ze daar helemaal geen stallen? Dan kan het wel eens onhandig worden als je paard een blessure mocht krijgen waarbij ie stalrust nodig heeft...

sla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:20

Ze hebben er wel een paar stallen, maar die zijn voor 2 andere paarden.
Ik maak me nog niet zo druk om het feit dat hij misschien een blessure op zou kunnen lopen. Ben gewoon een beetje bang dat hij het koud krijgt of zo, of dat ik met een hele stapel dekens moet gaan sjouwen. Hij mag best een beetje wintervacht krijgen maar denk dat ik op deze manier echt een dikke teddybeer overhoud. En das natuurlijk niet zo fijn als we willen trainen...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:23

stalrust is de allerslechtste remedie die er bestaat, is hooguit nodig bij een gebroken been.

hij krijgt het echt niet koud hoor: www.horsemanship.org en dan onder 'welzijn' en dan 'heeft mijn paard het koud?'

sla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:26

Ja, dat heb ik wel al vaker gelezen. Het gaat daar echter om paarden die gewoon een dikke vacht kweken en zo buiten staan. Dat is niet helemaal de bedoeling met die van mij, wil nog wel wedstrijden blijven rijden. In de zomer mag ie van mij best 24/7 op het land, alleen in de winter vertrouw ik het niet zo...

Om blessures maak ik me echt niet druk, dan gaat ie toch wel het land op (normaal gesproken dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:28

Slotje Lachen

SA's moeten op voorhand aangevraagd worden.