Welke pensionstal kan ik het beste kiezen?(prov Utrecht)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Billy12

Welke pensionstal kan ik het beste kiezen?(prov Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 08:27

Sinds kort heb ik een eigen paardje gekocht, nou heb ik al rondgekeken naar andere stallingen, maar weet niet echt welke stal nou de beste is.

De volgende stallen heb ik op het oog:
-stal Welgelegen (Baars)
-stal Verwey
-rijvereniging Marshua

Heb ook gekeken bij stal de Frisscheroemer, maar die heeft nog weinig faciliteiten.

Ik wil graag een Binnenbak, buitenbak, wasplaats, weidegang, longeerbak.

Mooie uitrijmogelijkheden is natuurlijk ook erg fijn, maar aangezien mijn paardje nog erg jong is wil ik pas over een jaartje of anderhalf naar buiten met haar.

Hoor graag jullie mening over deze stallen Lachen

Tempus_Fugit

Re: Welke pensionstal kan ik het beste kiezen?(prov Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:33

Kom gezellig bij ons op stal staan Knipoog
Het is in Hollandsche Rading, we hebben alleen geen binnenbak, maar wel een buitenbak, longeercirkel, trainingsmolen en water.

Het is erg gezellig hier, het is klein schalig, allemaal jonge meiden en super mooie uitrijmogelijkheden heel dichtbij.

(Overigens ook helemaal niet duur, vergeleken met de rest in de buurt.. Knipoog )

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 08:39

Is dat te doen op de fiets?
Ik woon zelf in Maarssenbroek.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:49

geen idee, moet je even routeplanner doen. Ik was laatst nog met de auto naar maarssen (maarssenveense plassen), en dat was opzich wel goed te doen.
Ik reed toen door westbroek heen, langs m'dijk en dan naar holl' rading.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 09:10

Mja ik moet alles nog op de fiets doen..
Naar M'veense plassen is ongeveer een half uurtje fietsen vanaf maarssen.. dus als t veel verder word dan is t net zo ver als naar Harmelen en dat is net te ver om elke dag te fietsen..

Vind een binnenbak ook wel erg fijn.. Wil natuurlijk ook nog lekker droog kunnen rijden als het met bakken uit de lucht valt Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:19

Hmm dan is het idd denk ik wel ver, als je al een half uur naar de plassen moet fietsen.

Inderdaad zou een binnenbak ook wel lekker zijn, maar agh ik rij altijd maar tussen de buien door Knipoog

Succes met verder zoeken!
(en als je toch van gedachte veranderd, kan je altijd PMen)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:27

Weet er iemand nog goede pensionstallen?

En wat vinden jullie van stal Welgelegen??

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:24

jumpgirl schreef:
-stal Welgelegen (Baars)
-stal Verwey
-rijvereniging Marshua

Heb ook gekeken bij stal de Frisscheroemer, maar die heeft nog weinig faciliteiten.

Je staat op dit moment toch al bij stal Welgelegen?

Wat bedoel je met weinig faciliteiten bji de Frisscheroemer als ik vragen mag? Hebben ze geen verlichte buitenbak daar? Volgens mij hebben ze wel voor de winter goede paddocks voor overdag.

Ik zou kiezen voor een stal waar je paard het beste naar zijn/haar zin heeft. Oftewel waar je paard overdag in zomer en winter zo veel mogelijk buiten komt. Daarnaast zijn extra faciliteiten die je voor jezelf noemt, een luxe.

De Frisscheroemer ken ik niet, alleen van de website. Misschien kan je daar alsjeblieft iets meer over vertellen?

Stal Welgelegen ben ik niet zo kapot van: mensen die hun paard aangebonden in de stal optuigen en vervolgens hun paard rondlongeren en weer aangebonden terugzetten. Brrr... Kan best zijn dat dat veranderd is hoor. Stal Verwey is een prettige stal, wel jammer dat de paarden in de winter zo weinig buitenkomen. Dat is bij Welgelegen ook zo. Marsua heeft een aantal bokkers staan, maar daar moet je zelf veel doen. Wel hebben ze tegenwoordig een stapmolen, maar ik vind dat de paarden ook daar te weinig buiten komen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:27

Ik zou juist voor een bosrijke omgeving gaan. Ook al is je paard nog jong, jong geleerd is oud gedaan. En het is zeker een welkome afwisseling. En dan kun je beter maar dicht aan het bos zitten dan dat je eerst langs de weg moet.

Succes!!!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:33

AnnemiekvM schreef:
Ik zou juist voor een bosrijke omgeving gaan. Ook al is je paard nog jong, jong geleerd is oud gedaan. En het is zeker een welkome afwisseling. En dan kun je beter maar dicht aan het bos zitten dan dat je eerst langs de weg moet.

Succes!!!

Helemaal mee eens, lekker kilometers maken met je jonge paard (draver toch?). Alleen als je ver moet fietsen is dat misschien niet mogelijk. Dan zou ik kijken of je een stalling kan vinden waar je niet in de buurt van de grote weg zit/druk verkeer. Zo is een binnenbak maar weer minder belangrijk.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:40

Willekes schreef:
jumpgirl schreef:
-stal Welgelegen (Baars)
-stal Verwey
-rijvereniging Marshua

Wat bedoel je met weinig faciliteiten bji de Frisscheroemer als ik vragen mag? Hebben ze geen verlichte buitenbak daar? Volgens mij hebben ze wel voor de winter goede paddocks voor overdag.

Ik zou kiezen voor een stal waar je paard het beste naar zijn/haar zin heeft. Oftewel waar je paard overdag in zomer en winter zo veel mogelijk buiten komt. Daarnaast zijn extra faciliteiten die je voor jezelf noemt, een luxe.

De Frisscheroemer ken ik niet, alleen van de website. Misschien kan je daar alsjeblieft iets meer over vertellen?

Stal Welgelegen ben ik niet zo kapot van: mensen die hun paard aangebonden in de stal optuigen en vervolgens hun paard rondlongeren en weer aangebonden terugzetten. Brrr... Kan best zijn dat dat veranderd is hoor. Stal Verwey is een prettige stal, wel jammer dat de paarden in de winter zo weinig buitenkomen. Dat is bij Welgelegen ook zo. Marsua heeft een aantal bokkers staan, maar daar moet je zelf veel doen. Wel hebben ze tegenwoordig een stapmolen, maar ik vind dat de paarden ook daar te weinig buiten komen.

De Frisscheroemer is een vrij nieuwe pensionstal in Oud Zuilen, de stallen zijn nu klaar, de zadelkasten en buitenbak moeten nog komen. Nu is er alleen nog een tijdelijk buitenbakje. De sfeer is wel fijn daar, maar momenteel is er nog bijna niets aanwezig. Daarom zou ik kunnen overwegen om later daarheen te gaan als er dan nog plek is en alles af is.

Stal welgelegen is een stuk leeg gelopen. Het "vaste groepje" is weg van de stal, er zijn nu 13 stallen leeg. Ik heb nog geen problemen ondervonden op deze stal alleen worden sommige dingen als het plaatsen van een dekenrekje voor aan de staldeur etc niet nagekomen.

Ik zou graag bij de bossen of iets mn paardje willen stallen, maar dan zou ik eerst mn rijbewijs moeten hebben.

En in de buitenbak in de stortregen rijden is natuurlijk voor beide partijen niet echt een succes natuurlijk.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 08:34

Willekes schreef:

Ik sta bij Welgelegen inderdaad, maar wil even rondkijken wat de meningen zijn van verschillende pensionstallen in prov. Utrecht Lachen vandaar.

Floor_Pip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:49

Hoi,

Mijn verzorgpony staat ook bij Welgelegen, ik vind het een leuke stal, maar er zijn wel echt groepjes, dat vind ik zelf erg jammer. ik krijg waarschijnlijk een eigen pony, als dat allemaal doorgaat, ga ik die bij Verwey zetten, dat is 5 min. fietsen voor mij. Ik vind wel dat er veel facaliteiten zijn op Verwey.

Groetjes

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:22

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:54

Oud topic. Daarom een slotje.