andere stal en lekker buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

andere stal en lekker buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:07

Onnatuurlijk vind ik het om een paard op te sluiten in een stal, maar soms heb je geen andere keus.Ik heb nooit mijn paard dichtbij huis gehad maar nu sinds anderhalf jaar staat hij op 10 min loop afstand.3 maanden per jaar staat hij in de wei waar ook een stal bij is, ik kan op hem rijden in de wei.De wei is heen en weer 65 km, dus niet iets om iedere dag naar toe te gaan. Maar hij staat bij een huis en wordt dus verzorgd, volgende week moet hij weer terug naar zijn stal hier op 10 min loop afstand.Hij wordt de laatste week op het kleine stukkie gezet voor zijn stal dat is om af te kicken.Nu is het een goede optie om hem in de wei te laten staan, en dan mijn stal hier op zeggen.Ik weet even niet meer wat ik zal doen,maar als ik aan hem denk dan zou het de wei worden.ppppppppppfffffff moeilijk hoor.

Air

Re: andere stal en lekker buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:09

Helemaal andere wei/stalling zoeken? Bloos
Ik zou hem iig op de wei laten staan, maar ik vind persoonlijk dat het 's nachts veiliger is op stal, misschien kan je ene stal vinden die overdag een wei kan bieden, en 's nachts een stal?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:15

O nee hoor hij kan daar gewoon in de stal, het is een uitloop stal zeg maar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:27

gewoon op de wei laten, dan hoef jij ook niet elke dag er per se heen, hij krijgt dan toch wel genoeg beweging Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:28

x_Marr schreef:
Ik zou hem iig op de wei laten staan, maar ik vind persoonlijk dat het 's nachts veiliger is op stal, misschien kan je ene stal vinden die overdag een wei kan bieden, en 's nachts een stal?

waarom zou 's nachts op stal veiliger zijn?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:31

Wat voor ambitie heb je met je paard? En hoeveel tijd heb je iedere dag als hij op stal (dicht bij huis staat)?

Als je graag wilt trainen voor wedstrijden zou ik hem terug halen, dan is 65 km iedere dag ver. Rijd je lekker recreatief, laat hem dan lekker op de wei staan. En ook als je niet iedere dag genoeg tijd hebt is het voor je zelf en voor je paard fijner als hij lekker buiten kan staan. Is het ook niet zo erg als je een dagje niet kan.

'S nachts op stal hoeft echt niet perse veiliger te zijn. Vorige week stond er op klaarlichte dag ook een wildvreemde mijn verzorghaf te aaien in de wei. Terwijl er genoeg zicht is op het weiland en er gewoon mensen op stal waren. T is denk ik meer je eigen idee.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:43

Ik zou ook vertrekken. 3 maanden lekker buiten spelen is toch niet genoeg, een paard moet elke dag lekker paard kunnen zijn.
Het is soms idd moeilijk te vinden, maar het welzijn en geluk van je paard staat toch op 1, en imo hoort daar een wei (of eventueel een paddock) met vriendjes bij.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:46

Arabesk schreef:
x_Marr schreef:

waarom zou 's nachts op stal veiliger zijn?

Nou tegenwoordig met van die gekken in het land die je paard verkrachten of mishandelen... misschien vergezocht, maarja. Nagelbijten / Gniffelen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:47

het aantal misdaden is sinds 1970 afgenomen hoor, bovendien is de kans erop net zo groot 's nachts als overdag Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 06:40

Ik denk dat ik de knoop door hak,ik rij toch geen wedstrijden dus hoef er ook niet iedere dag naar toe.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 06:45

marleen_usar schreef:
ik rij toch geen wedstrijden dus hoef er ook niet iedere dag naar toe.

Een paard heeft elke dag verzorging nodig, of je nou wedstrijden rijdt of niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 06:47

Hij staat bij mensen aan huis en die verzorgen hem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:06

Dat begrijp ik, maar komt zo raar over. Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:10

x_Marr schreef:
ik vind persoonlijk dat het 's nachts veiliger is op stal, misschien kan je ene stal vinden die overdag een wei kan bieden, en 's nachts een stal?
Ik wil ook graag weten waarom een stal s'nachts veiliger is dan de wei.
(als er brand uitbreekt (door kortsluiting of brandstichting) is de stal echt niet veilig meer,en wat dacht je van onweer,omvallende bomen oid.?
Op de wei kunnen ze nog wegrennen voor eventueel gevaar,paarden zien s'nachts veel beter dan wij!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:28

Ik zou mijn stalling opzeggen en mijn paard lekker paard laten zijn. Kan hij/zij zelf besluiten of ze binnen/buiten wil staan, ook in de winter. Kan eventueel prima met een goede deken op. Wordt je paard ook gelukkig van dan in de winter weer op stal en maximaal 4 u eruit op een dag. Dat zou ik ervoor over hebben, ik moet ook 30 km heen en terugreizen naar mijn paard. Die staat wel lekker overdag buiten in de paddock of op het land. Ook in de winter. Ik voel mij dan ook niet verplicht om elke dag te komen, ze krijgen goede verzorging (hapje en droogje).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:30

ik zou ook gewoon op wei zetten
een stal vind ik juist onveiliger, zoals genoemd werd al brand, maar in een stal kan paard ook niet vluchten, in t weiland wel

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:08

En er is nergens in de buurt van je huis een stal met wei te vinden waar je hem naar toe kan verhuizen??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 06:12

Ik denk niet dat er iets in de buurt is, maar ik heb daar al eens naar gezocht.Maar dat is al weer een tijdje geleden ik kan altijd weer eens op nieuw gaan zoeken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 06:21

Staat hij alleen op de wei anders is het wel sneu. Maar beter met vriendjes op de wei dan dat je van die 24 uur op stal een paar uurtjes langs komt, want dan blijven er nog vele eenzame opgesloten uurtjes over.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 08:04

Hij staat met een geit op de wei.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:56

een shet oid is beter , geit geen soortgenoot
hoe groot is die wei?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 09:26

Het is een kale wei en ik weet niet precies de afmeting, maar groot genoeg voor 1 paard.En daar staat hij de hele dag in, maar naast die wei is een zandgrond en die is groter dan die wei.Hij kan op beide stukken de hele dag lopen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 10:12

Ik heb slecht nieuws, die mensen van die wei gaan verhuizen dit jaar.Dus kan het helaas niet door gaan, ik baal wel hoor.Ik moet hem dus als nog opsluiten in zijn stal, want zo zie ik het.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:18

Dat is balen! Hopelijk kan je in de buurt een stal vinden waar hij veel naar buiten kan of waar ze bereidt zijn om hem overdag een paar uur buiten te zetten in bijvoorbeeld een paddock. Zo doe ik het ook. Ik ga wel iedere dag, maar overdag komt hij ook nog een half uurtje in de molen en een paar uur in de paddock in de winter. Nu staat hij nog gewoon 24 uur op het land.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 08:36

Ik ga vragen wat dat huis moet kosten?