even vooraf: ik weet dat er al een topic is over te dikken paarden maar die kan ik ff niet vinden
oke ik heb een haflinger merrie van bijna 5 jaar, en nou vind ik haar wel wat te dik worden, ze is van het slanke type dus het lijkt wel alsof ze drachtig is!!. ze staat dag en nacht op stal. ze wordt dagelijks ongeveer een uur losgegooit in de binnen_ of buiten_bak. daarnast rij ik 5 keer per week, 1 uur vrij intenzief. de andere 2 dagen longer ik haar ongeveer 30 minuutjes.
ze krijgt 3 keer daags 1/4 biks en 2 tot 3 keer 1 1/2 plak hooi. na het werk krijgt ze altijd 1 appel, 2 á 3 peentjes, paar stronkjes andijvie, vitamine e en seledium. soms ook 2 handjes muslie. tussen door 4 á 5 paarden snoepjes. hoe krijg ik haar in hemels naams wat slanker?
als jullie nog verdere vragen hebben hoor ik die graag.
groetjes elizah

de buikspieren spannen ze aan in de gallop.
Zorg voor genoeg oud, stengelig hooi, en minder extra's. In plaats van brok zou je ook (kruiden)muesli kunnen voeren, dat is lichtverteerbaar, goed voor de tanden, vol vitamines, goed voor de luchtwegen en spieren, en de paarden zijn er meestal gek op.