Vraagje ivm bodem bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosbananas

Vraagje ivm bodem bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 18:32

Binnekort verhuist m'n paard voor de 3de keer in 3 maanden tijd naar een nieuwe stalling.
Ik ben vandaag een kijkje gaan nemen. Mijn moeder had deze stal alreeds vastgelegd aangezien ze er alleen maar goede dingen van hoorde. (Ik 'deel' mijn paard met mijn moeder)
Nu vond ik de ondergrond van de piste er maar hard bijliggen. De buitenpiste was volgens mij gewoon bodem(zand) zonder gras. Vrij hard. De binnenpiste lag naar mijn gevoel nog harder.
Volgens de mevrouw van de kantine was deze vrijdag nog losgegooid.. Nagelbijten / Gniffelen
Nu is mijn vraag of deze bodem voldoet om dagelijks op te trainen?
Ik heb namelijk altijd al op een vrij zachte bodem gereden. Vandaar dus mijn vraag.

Aangezien dit onze 3de stalling is in 3 maanden wil ik daar wel even blijven staan.
Verhuizen is niet fijn, zeker niet voor paarlief.

Alvast bedankt.

Riwan

Re: Vraagje ivm bodem bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:35

Tja is moeilijk te zeggen. Ik kan natuurlijk niet zien hoe hard het is. Maar als het 1 plaat is dan is het wel te hard.Maar er staan daar denk ik toch ook andere mensen misschien zou je naar hun mening kunnen vragen.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:43

Onze veearts zegt dat de bodem beter iets aan de harde kant kan zijn. Hoe hard het bij jullie is kan ik niet zien. Op de manege waar ik reed was de bodem vaak vrij hard omdat er ook op gemend werd. Het was bij ons wel goed vlak.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:47

als het echt een harde plaat is zou ik er niet gelukkig van worden denk ik...
ik kijk altijd een beetje naar hoe een paard "wegzakt" in de bodem... zolang die nog zakt als ie zen hoef neerzet is het naar mijn idee nog berijdbaar. zo snel die zijn hoef neerzet en het veert niet mee (zoals op straat) vind ik het geen geschikte bak om in te trainen...

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:40

Beter een te harde dan een te zware bak! Knipoog Ik weet niet hoe hard het bij jou is? Zoals hier boven beschreven word, zou ik even kijken tot hoever ze wegzakken. Voor de benen is het beter om op een hardere bodem te rijden dan op een zware. Mijn paard die vertikt gewoon om ze best te doen op een zware bodem en terecht..! Haha!

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 08:48

Ik geloof niet dat ik paarden zag wegzakken buiten. Het enige wat ik zag was een enorme stofwolk eigelijk. Clown
Het punt is dat mijn paard ook aan het herstellen is van een operatie... Daarom vind ik het toch wel belangrijk.

Ik kom er pas terug binnen 14 dagen wanneer mijn paard verhuist. Afwachten dan maar zeker...
Ik hoop dat dit echt meevalt. Hier in de buurt zijn er een beperkt aantal stalgelegenheden en die hebben we bijna allemaal zo al gehad. Ben het beu om te verhuizen, maar ik wil het beste voor mijn paard. Moeilijk.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:15

Veloz schreef:
Beter een te harde dan een te zware bak! Knipoog Ik weet niet hoe hard het bij jou is? Zoals hier boven beschreven word, zou ik even kijken tot hoever ze wegzakken. Voor de benen is het beter om op een hardere bodem te rijden dan op een zware. Mijn paard die vertikt gewoon om ze best te doen op een zware bodem en terecht..! Haha!

te zwaar is idd ook niks maar te hard ook niet... we zijn ook nooit tevreden Clown

roosbananas schreef:
Het punt is dat mijn paard ook aan het herstellen is van een operatie... Daarom vind ik het toch wel belangrijk.

dan zou ik zowiezo uitkijken met wat voor bak dan ook...

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:41

Misschien kun je aan de mensen die daar op stal staan wat hun ervaring ermee is. De meesten hebben wel veel verstand van paarden en kunnen je dus hiermee mischien ook verder helpen..
Veel succes.