Bijrijdsters? Mede-eigenaars?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 23:28

hoi!
ik ben ook wel blij dat ik maar f75,- hoef te betalen. Het is echt net of ik een eigen paard heb Party!! Lovers !!!!
Succes he met die haflinger! Ik hoop dat het wat wordt! Wel snel laten weten hoor Lachen ~!
xxx Roos

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:00

Hoi!
Wat leuk! Even integendeel van alle negatieve reacties. Bij ons op de manege is het heel normaal om een paard te delen. Er zijn daar 2 manieren.
1. De eigenaar doet er het meest mee en neemt een bijrijder voor een paar uur in de week tegen een kleine vergoeding.
2. De eigenaar koopt het paard en deelt hem verder fifty-fifty. Dus alle kosten in tweeen en rijden en verzorgen in tweeen. En beiden evenveel zeggenschap.
Op de manege gaat dat bij velen al jaren goed. Goed idee als je het niet alleen kunt betalen of verzorgen. Ik wens je veel *LOL* !plezier *LOL* *LOL*

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 08:55

Hoi Cody,

Volgens mij is het bij ons in de buurt ook wel mogelijk om zelfs voor niets een paard te rijden. Ik heb vorig jaar namelijk een aantal aanbiedingen gehad, maar omdat ik Muzefee al reed heb ik die afgeslagen. Zal ik eens rondvragen?

Groetjes Kitty

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 11:36

leuk onderwerp waar we op horses heel veel discussies over gehad hebben.

Cody, ik zal het niet doen. Zoek verder naar een paardje die helemaal nix kost. (die zijn er)
Eigenaren zoeken niet voor nix een bijrijder. Ze hebben te weinig tijd voor hun paard die tijd moet jij aanvullen dus ze hebben heel veel aan je.
Ik heb nog nooit en dan ook nog nooit iets betaald voor bijrijdpaarden. En ik ga het nooit doen ook.
Groetjes!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 10:59

hey
ik vind dat je het aan moet nemen, ik zou 100 gulden in de maand doen, of 150, het maakt niet zo heel veel uit. want als je lekkerin een binnenbak en buitenbak mag rijden en dat 3 keer in de week, ja.. dat vind ik wel so sociaal om wat terug te doen. misschien kun je iets op papier zetten van, dat jij iets mag doen, ook iets over hem beslist. of dat je een dag in de week over hem beslist, als je het maar goed doet. kijk he ik krijg een eigen pony en die gaat 4 maanden op stal bij iemand, de rest bij ons in het land. en zijn paard (van die stal) gaat ook bij ons in het land, is mooi geruild. misschien een idee voor jouw? zoiets? het idee he. enne ik mag in zijn bakken (binnen en buiten) rijden en daarvoor hoef ik niet te betalen maar stallen uit te mesten, helpen dus. maar dat doe je sowieso al dus dat bijbetalen, ja dat zit erbij want bij een eigen moet je ook betalen, nog een stuk meer zelfs dus *LOL* ja doen!!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 13:28

jep, maar je zoekt toch niet voor nix iemand?

Als je een eigen paard hebt moet je idd meer betalen maar je hebt ook nog helemaal geen rechten.

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 14:22

Dat vind ik ook. Als je gaat betalen voor een paard dat er beter van wordt als je erop rijdt en die persoon die wil er graag een bijrijder voor, dan vind ik dat je ook moet afspreken dat je bijvoorbeeld 10% krijgt van de opbrengst als het paard/de pony verkocht wordt. Jij zorgt er namelijk voor dat het paard meer waard wordt en dan zou je er ook nog voor moeten betalen? Zou ik raar vinden.

Ik rijd Muzefee, heb een afspraak met de eigenaren gemaakt over verkoop. Ik mag alles met haar, wedstrijden, lessen, etc. maar doordat ik veel les (w.o. privéles) en doordat ik winstpunten haal op wedstrijden, wordt ze steeds meer waard. Zouden ze haar aan iemand anders verkopen, dan zouden ze een flinke winst maken doordat ik haar gereden heb. En dan zou ik ook nog meebetalen aan het onderhoud? Nee dus!
Als ik 's ochtends rijd, doe ik drie stallen en ook als ik later kom en de stallen zijn nog niet gedaan: geen probleem. Ook de bak mest ik dagelijks uit. De voorkomende werkzaamheden doe ik ook, maar dat hoort er volgens mij ook bij.

Ik denk dus echt dat er best wel paarden in de buurt staan waar je wel gratis op mag rijden en van alles mee mag...

Ik vind dus ook niet dat je het kunt vergelijken met een eigen paard (zoals exlover doet) omdat je niet de kosten hebt, maar ook niet de opbrengsten bij verkoop.