ik heb een vraag, zelf weet ik nog niet ik er mee moet. (weet niet of t hier goed staat dit onderwerp)
Zal eerst even kort uitlegge wat er aan de hand is:
Mijn paard staat sinds een half jaar bij me oom op stal, samen met zijn pony en shetlander. Nu hebben ze opzich wel genoeg weide samen, alle 2 de pony's van me oom zijn goed gevuld laat ik t zo maar zegge
maar mijn paard heeft gewoon te kort gras omzich te voede daar mee, ik probeer haar genoeg bij te voede maar door haar overbeet kan ze helaas niet al het gras binne krijgen wat ze nodig heb, en aangezien het gras ontzettend kort is en het al niet al te groot is ze gewoon te mager op dit moment. Hier voorstond ze op een andere stal, maar door de dood van de staleigenaar moest ze daar dus weg. Nu komen er andere mensen wonen en hebben een bels van 1 jaar staan.
Nu is het zo dat ik daar weer terug mag komen (heel veel weide, goeie bak) alleen de nieuwe stallen die zijn rond december pas klaar! ze heeft al paar x bij de bels gestaan en het gaat echt super goed, vandaag weer de hele dag en vooral om even goed te kunnen eten. inprincipe mag ik er gewoon al neer zette daarzo
Nu komt de vraag
wat zouden jullie doen? Of nu nog bij me oom laten staan, zodat als het slecht weer begint te worden lekker op stal kan, met het nadeel dat ze niet voldoende kan eten overdag. Of nu al bij de bels zetten met voldoende goed eten (gras, hooi ens) en zodra t slecht weer word een dekentje op?ik vind t moeilijk..hoop dat ik beetje voldoende heb uitgelegd hoe t zit ens..hooop op jullie reacties!
alvast bedankt.......
Wel zou ik inderdaad een dekentje erop gooien als het kouder begint te worden. In de winter kun je, als dat nodig is, onbeperkt hooi geven.