van stro naar vlas?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoukbijl

van stro naar vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 10:48

kan ik als ik van stro naar vlas over ga kan ik dan gewoon meteen overstappen of moet ik dat geleidelijk doen.

Anoniem

Re: van stro naar vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:49

Geen idee hoe je dat geleidelijk aan moet doen om eerlijk te zijn Lachen

Je stal leeg halen en er 4 pakken vlas in gooien. En je hebt een vlas stal Tong uitsteken

Je kunt wel een plakje stro geven omdat hij wellicht gewend is wat van het stro te knabbelen, dat kan hij dan blijven doen Lachen

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:51

ik geloof dat het gewoon kan hoor Lachen.
misschien kan je eerst de helft vlas en de helft stro doen? zodat hij kan wennen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:55

Je kan gewoon overstappen hoor, dat hoeft echt niet geleidelijk. Alleen zorgen dat er genoeg ruwvoer is zodat hij niet van het vlas gaat eten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:58

Toen ik van stal ging veranderen ging m'n pony ook van de en op andere dag over van stro op vlas. Geen problemen mee gehad. Toen ik haar in haar nieuwe box zette hapte ze wel even in het vlas maar na een hap kwam ze er wel achter dat het niet echt eetbaar was.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:00

ik ben ook ooit over gegaan van stro naar vlas.
Dat was omdat ik naar een andere stal ging.
Paard heeft er geen problemen mee gehad.
Misschien lekker wat hooi neerleggen zodat paardlief eerst daar aan gaat knabbelen voordat het vlas wordt geproefd?
Overigens kan het de eerste dag wat glad zijn in de stal, dus wanneer je paard nogal 'woest' zijn/haar stal inloopt kan hij/zij misschien uitglijden.

anoukbijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 12:06

ik ga het gewoon proberen ik zie wel of ze ervan gaat eten ik let gewoon de eerste paard dagen op. anders kan ik nog wat stro neer leggen. bedankt

lino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:09

volgens mij kan je het gewoon veranderen

Riwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:04

Je kan het gewoon meteen veranderen. Hebben wij ook gedaan. Ik neem aan dat je paard gewoon kuil, hooi of stro voert op stal dus dan heeft het paard al niet zo'n behoefte om er van te eten. Bij ons aten ze er trouwens niet van. Als je dat wel doet kun je een beetje nat uit de stal erover heen doen. Dan laat hij dat wel.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:06

Als je je paard voldoende ruwvoer aanbiedt ( stro, kuil of hooi ), kan je best gewoon overstappen. Ik heb nog wel eens geprobeerd door een laag stro over het vlas te gooien, maar je maakt het jezelf alleen maar lastiger, dan kan je beter meteen een hele vlasstal maken.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:08

ik heb de stal toen helemaal leeggemaakt, 5 balen vlas er in gegooid, plakje stro erbij voor het knabbelen en me paard had een vlasstal!
met voeren moet je wel geleidelijk overgaan, maar met strooisel is het volgens mij geen probleem Haha!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:59

Ik denk ook niet dat het een probleem is om gelijk op vlas over te gaan. Mijn paard keek er niet eens naar toen hij stro op vlas overging. Hij kreeg er wel wat meer hooi bij.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:34

dat kun je gewoon doen.
toen ik mijn nieuwe paard kreeg ging hij ook meteen op vlas, terwijl hij bij zijn vorige eigenaar ook op stro stond!