Ik heb 3 jaar geleden een paard gekocht (een kinderdroom die uitkwam). Het is een warmbloed merrie van 17 jaar. Nu heeft ze dit jaar in maart geveuld maar het veulen is dood afgekomen. Het was een heel hevig veulen want je kon hare buik zo zien bewegen.
Maar ja spijtig de natuur heeft het anders doen uitwijzen. Nu toen is ze enorm afgevallen. De dierenarts is toen geweest en ze heeft een volledig onderzoek gedaan en alles was in orde ze moest gewoon wa extra vitamine bijkrijgen, wa ik natuurlijk heb gedaan en het helpten.
Nu mijn paard staat bij een vriendin en hare hengst is terug naar huis gekomen en we hadden ze apart gezet. Maar de hengst heeft de stal afgebroken en mijn paar gedekt in de stal zelf. Want hij zat er nog op als ik binnenkwam (de hete brok).
Nu heb ik samen met mijn vriendin besloten van moest ze drachtig zijn het veulen te houden.
Dus ik ben mijn mijn paard goed aan het bijvoederen want ik zou niet willen dat ze er onderdoor gaat en terug zo vermagerd.
Ze krijgt s'morgens ne schep cavalor senior met tarwezemelen en s'avonds krijgt za dat ook maar dan nog met ne koek bij van pavo summerfit.
Nu is ze terug aan het vermageren en begin je terug haar ribben te zien. Is dat normaal?
Heeft er iemand raad voor mij? Wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt