Iemand ervaring met Swaans beton ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moos24

Iemand ervaring met Swaans beton ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 07:45

Hoi !

Ik zag laatst in een topic dat iemand swaans beton gebruikte in de stal, met een link erbij. Nu heb ik dat even op mijn gemak bekeken, en ik moet zeggen dat het wel erg aantrekkelijk is om te gebruiken. Maar.... Hebben er nog meer mensen ervaring met die stal bodem ? En hoe bevalt die bodem ? Houd het de ammoniak geur goed weg ? Kan je het onder de vloer ook goed glad houden ? Ik ben wel van plan om er een lekkere dikke laag stro op te doen.

dit is de link www.swaansbeton.nl

Ben benieuwd

Groetjes Monica

dewindhoek

Re: Iemand ervaring met Swaans beton ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:48

Dit ga ik even volgen. Ik ben een stal aan het verbouwen en daar hebben we zo'n bodem ingelegd dus ben benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:26

Yep, onze vorige stal had die Swaans bodem met gaatjes. Helemaal top. Als je de mogelijkheden hebt om het toe te passen ben je een sukkel als je het niet doet. Als zijn het maar twee platen per stal, dat is al beter dan niks. Echt, het werkt als een tierelier.
Wat je wel moet doen is die gaten af en toe doorprikken. Ondanks dat ze konisch zijn, slibben ze toch dicht. Eens per maand of zo is veelal wel voldoende, beetje afhankelijk van wat voor zooi het paard van z'n stal maakt en hoeveel ze op stal staan.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 09:13

En weet ook iemand misschien in welke prijsklasse ze liggen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:28

Op de stal waar ik eerst stond hadden ze dat ook een baan in de stal.
Heel fijn was dat.
Idd af en toe eens doorprikken en doorspuiten. Maar doorspuiten doe je je stal zo ook Lachen

Prijs weet ik niet, je bent er natuurlijk niet alleen met die platen, je moet ook een gootje eronder aanleggen Lachen