Invlechten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Saar

Invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 00:59

Heeeii,, Bloos

Ik ben vrijdag [14 sept] jarig,
en nu mag ik eindelijk mijn verzorgshetje mee naar huis nemen,
en ik wil dr manen en staart invlechten, het is alleen al heel lang geleden
dat ik heb ingevlochten, hengstenvlecht gaat met gemak maar de staart niet.
Wie heeft er tips voor me?

xx Saarr (_)(_)hOefjes Lunaaa Tong uitsteken

Cassidy

Re: Invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:06

Staart gewoon los? Waarom zou je je verzorgshet pesten, alleen omdat je hem naar huis mee mag nemen?

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 04:02

hoezo verpesten..als ze dat leuk vind laat haar dan toch lekker..Ieder zijn eigen smaak.ik vond het ook altijd heerlijk om met mijn paardje der manen te frunniken..
tips geven over hoe je moet invlechten via de computer is een beetje lastig..misschien kun je op een paar site's voorbeelden opzoeken en het staat ook heel vaak in paarden enceclopedy's (zou niet weten of ik het goed het geschreven maar mijn NEderlands typen..gaat achteruit)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 04:03

Verpesten? Nagelbijten / Gniffelen Is dat niet een beetje overdreven?
Ze wil alleen een staartinvlecht leren maken, dat is toch niet zo erg? Lachen

Je pakt onder het vlechten steeds van beide zijkanten een plukje mee, totdat het er zoals hier: http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_vlechten#Staart_vlechten uit ziet.

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 04:18

hehe dat dacht ik dus ook aan...ik wist dus alleen niet hoe ik het moest verwoordelijken..
en x_Saar ik heb ook altijd met mijn pony lopen prutsen..
ze had soms matjes in en hengstenvlechten en ga zo maar door..
ik kon er soms uren zoet mee zijn..

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:04

Ik zal proberen om het zo makkelijk mogelijk uit te leggen. Allereerst pluis je de staart uit. Dit is handig zodat je geen last meer hebt van klitten bij het vlechten.

Je pakt aan de bovenkant van de staart 2 plukjes aan de zijkant. Deze kruis je over elkaar. Dan pak je een 3e plukje aan de rechterzijkant en legt dit in het midden. Dan pak je een plukje aan de linkerzijkant en je pakt het eerder gepakte plukje, welke nu het meest links ligt, erbij. Dit geheel leg je weer in het midden, vervolgens weer rechts een plukje bijpakken, samenvoegen en in het midden leggen, etc. Zo vlecht je naar beneden. Aan het eind kan de rest van de haren met een elastiekje bij elkaar binden en de rest los laten hangen of de rest van de haren invlechten tot een lange vlecht. Deze vlecht doe je dan onder de staartvlecht (beetje pielen) en je maakt een mooi knotje met een elastiekje aan de onderkant.

De staart vooraf wat nat maken en strak vlechten geeft het mooiste resultaat. Het is wat lastig om het zo op papier uit te leggen, maar vooral veel oefenen.

Fijne verjaardag!!!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:10

hoi,
in princiepe is een hengstenvlecht moeilijker dan een op/invlecht.
je gaat gewoon aan de slag als met een hengstenvlecht, maar pakt dan links/rechts ook een extra pluk erbij (net als bij je hengsten vlecht).

als tip kan ik je wel meegeven: maak de bovenkant van de staart een beetje nat, maakt het pakken van de strengen iets makkelijker.
Helpt dit je iets? anders kan ik vanavond wel een aantal fotos maken hoe het gaat.
(je kan op en in vlechten, bij op, haal je de strengen onder de hoofdvlecht door (dus onderlangs) bij in, haal je de strengen boven de hoofdvlecht (dus bovenlangs).

Kan je hier al iets mee?? pb me anders, dan krijg je de fotos:)

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:12

Ik zou der staart bovenin vlechten.. invlechten en in der manen een hengstenvlecht maken.. Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:52

RUI-->VSW

En er wordt hier niet gesproken over verpesten maar over pesten als in plagen, das heel wat anders Knipoog

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:27

@TS: hopelijk had je iets aan de tips enzo. En heb je in ieder geval een leuke verjaardag.. Ga je fotos maken?

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:44

hey volgens mij is dat woordje veranderd..want ik heb duidelijk verpesten gelezen..

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:16

Ik zou de staart gewoon los laten.

Doqo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:14

Zelf ben ik ook geen uitermate genie in invlechten ect. Maar wanneer ik aan het vlechten ben, ben ik daar uren zoet mee. Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:34

Cassidy schreef:
Staart gewoon los? Waarom zou je je verzorgshet pesten, alleen omdat je hem naar huis mee mag nemen?

Hier staat gewoon pesten en niet verpesten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 03:46

ach welnee joh. vind dat dier hartstikke leuk al die aandacht. Haha!

lekker mee om gaan tutten, vlechtjes er in maken.
je kunt ook de staart allemaal hele kleine vlechtjes er in doen dan beetje gel er in en als je die dan weer uitkamt heeft ie allemaal golfjes in zijn haar!!!

is toch leukkkk.

Haha!