autogordel als omheinig bak??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LolaTFB

autogordel als omheinig bak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:22

Wij zitten thuis te kijken wat voor omheining we voor onze bak gaan gebruiken. We zaten eerst aan beoband te denken maar toen kwam iemand met het idee van autogordel.
Autogordel is beresterk en kun je goed strak spannen, daarbij is het ook nog eens bij lange na niet zo duur als bv. beoband. Alleen, autogordel is, voor zover ik weet, alleen in de standaardmaat van zo'n 5 cm te krijgen. Persoonlijk vind ik dit vrij smal, maar als je 3 rijen op ong. 40 cm zou bevestigen dan zou dat toch moeten kunnen? (Palen staan op 1.45 m)

Weet iemand hier misschien meer over? Ik kan er namelijk zowel op bokt als google eigenlijk niet veel over vinden. Weet iemand of dit wel eens meer gebruikt wordt?
Ik hoor graag jullie ideeen of anders suggesties voor een andere soort omheining (hout is geen optie).

Wendel

Re: autogordel als omheinig bak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:26

wij hebben gewoon het breedere schrikdraad om de bak heen staan. Hier staan overdag 2 paarden in met slecht weer. Palen zijn ong. 2 meter hoog en staan ong. 3 meter uit elkaar. Geen problemen gehad met het uitbreken. Er staat natuurlijk wel schok op het draad als er niemand aanwezig is, maar ze hebben het nog nooit geprobeerd

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:30

wij hebben zelf hout maar vriendin van me heeft breed lint.
autogordel lijkt me wel sterk maar ik zou niet willen weten wat er gebeurt als er een paard in verstrikt raakt op de een of andere manier.
het snijd volgens mij behoorlijk
lint klapt en is vervangbaar paarden benen niet.

heb overigens wel eens een bak gezien omheind met een soort rubber leek op binnenband van een fiets.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:35

Ja dat is waar, van het knappen en snijden, dat ben ik met je eens. Maar er zijn altijd punten waar de omheining bevestigd wordt en dat zijn vaak de punten die dan breken. Maar goed, het is wel iets waar ik aan zal denken.
(Overigens is het ook niet de bedoeling dat er paarden los in komen te staan)

Breed schriklint, zou dat niet kapot waaien? Wij zitten namelijk in vrij open gebied waar het flink kan waaien.

In ieder geval vast bedankt voor jullie reactie!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:38

Het klinkt wel apart Knipoog
Ik vraag me alleen af in hoeverre het materiaal is bestand tegen weersinvloeden.
Over het algemeen worden gordels niet echt nat enzo....
Wellicht kunnen ze gaan schimmelen en daardoor wegrotten op den duur?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:40

nee dat breekt niet. Waar de paarden staan is altijd maar dan ook altijd wind. Zelfs zo hard dat je er af en toe scheef van gaat staan. Je kan je misschien voorstellen het uitwaaien op het strand ( maar dan zonder strand )Wij zitten ook in de open velden. Geen boompje die de wind tegen houdt.

Wat er hier boven verteld word over schimmelen, daar kan ik me ook wel in vinden. Mijn ouders hadden een nieuwe ( nieuw 2de hands) gekocht en er hads nog nooit iemand achter in gezeten. Dat konden we zien aan de gordels, die zaten vol met schimmel Nors opkijken

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:51

@ Wendel, ok dan, ik zal dan toch nog eens naar lint kijken. En van dat schimmelen, daar zit idd ook wel wat in.
Maar opzich zou dat ook wel mee moeten vallen aangezien het in de tuinbouw heel veel gebruikt wordt om bomen vast te zetten, die staan ook buiten. Ik zal eens na vragen bij m'n buurman (die gebruikt het ook voor de bomen, is tuinder).

In ieder geval wel goed dat het opgemerkt wordt, had er zelf nog niet aan gedacht.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:09

het kan he hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Kijk die gordel in de auto zit opgerold, komt geen zuchtje wind bij om te drogen. Daar bij jullie buiten natuurlijk wel. Dus ik denk dat het mee kan vallen met schimmel. Maar dan denk ik dat je je serieus moet afvragen wat het doet in de weersomstandigheden. Regen, zeiknat, kans op schimmel. Zon, hard en misschien erg breekbaar. Ik noem maar wat hoor.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 22:14

Ik zal er eens naar gaan informeren Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:16

ik heb ook breed lint al afrastering(ook voor mn bak) en dat breekt als het nodig is. auto gordel breekt denk ik niet zo snel en ik ga voor materiaal wat duurzaam is maar wel op tijd breekt. op mn vorige stal is er een storm overheen geraasd en het lint hing overal nog

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 22:25

Dat breken idd, dat is al wel eerder gezegd, maar ik denk (weet dus niet zeker) dat de punten zullen breken waar het lint (in dit geval dus autogordel) bevestigd is. Dat zijn zwakke punten. Maar goed, dat ga ik nog wel even uitzoeken.

Maar even theoretisch gezien, er komen geen paarden los in te staan, de bak wordt alleen gebruikt met rijden. De kans dat een paard uitbreekt tijdens het rijden is kleiner dan wanneer een paard los loopt te dollen. Ok, de kans bestaat natuurlijk altijd.
Daarom wil ik ook graag jullie mening horen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:17

Gewoon lint dat breek echt niet door storm of zoiets!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:20

mijn autogordel in de auto is door de hond in 1 kwartier doorgekauwd!!!!!!!!!
en de andere gordel had wat gaatjes en is in het gebruik gewoon door gesleten daarna!
dus autogordel is niet zo sterk als je denkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:22

rashida schreef:

Helaas wel
lint van galangher een half jaar oud, op meerdere plaatsen kapot..galangher laat na een mail niks van zich horen....
Viel mij dus ook erg tegen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:25

Buiten het feit of het sterk is of niet lijkt het me heel erg duur!
Lijkt mij dat gordels alleen maar per een x aantal meter gaan en geen rol met kilometers autogordel (weet niet hoe groot je wei is maar als je drie rijen wil lijkt het me erg veel en kostbaar)

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:25

Ik heb schriklint rond de bak staan +/- 7cm breed.. is ook heel erg sterk hoor!

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 14:05

runningkawa schreef:
rashida schreef:

Helaas wel
lint van galangher een half jaar oud, op meerdere plaatsen kapot..galangher laat na een mail niks van zich horen....
Viel mij dus ook erg tegen

Het is mij idd ook al vaker verteld van het breken, daarom ben ik er dus ook niet zo happig op.

@ DublinJ, autogordel kost zo'n 45 cent per meter en is verkrijgbaar op rollen van 100 meter. Dus niet duur en in handige rollen.

En van het stukkauwen, dat zal wellicht toch niet gebeuren aangezien er nooit paarden los in komen te staan, en tijdens het rijden hebben ze daar niet echt tijd voor Cool

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:57

ik weet niet hoe je het wilt bevestigen, maar als je er een spijker oid doorheen slaat gaat het ook verder stuk,
elke autogordel met een beetje slijtplek wordt door de apk direct afgekeurd

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:28

Ipv Beoband kan je ook bij rubberhandelaar vragen, daar verkopen ze vaak ook rubber op stroken op de rol. Is een stuk goedkoper Knipoog

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:35

LolaTFB schreef:
Dat breken idd, dat is al wel eerder gezegd, maar ik denk (weet dus niet zeker) dat de punten zullen breken waar het lint (in dit geval dus autogordel) bevestigd is. Dat zijn zwakke punten. Maar goed, dat ga ik nog wel even uitzoeken.
Dan loop je wel kans dat je paard verstrikt raakt in een hele lange lap autogordel, met stukjes paal er aan vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:00

Idd

Ik heb ook liever dat het kan knappen Ja
Ik hoop dus ook dat als ze bij mij in het lint komen dat dat ook gebeurd.
Die vaste en sterke construkties vins ik alleen veilig als het echt vast is, zoals bijv hout. Niet in een band idee

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:18

Beslist niet doen. Het is te sterk. Je moet iets hebben die kan breken als een paard er doorheen gaat. Anders kunnen ze erin ophangen of erger!