hoe zijn jullie aan een verzorgpaard/pony gekomen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

perdemegje

hoe zijn jullie aan een verzorgpaard/pony gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:01

hoi

ik heb een vraagje! hoe zijn jullie aan een verzorgpaard/pony gekomen?

ik ben opzoek naar een verzorgpaard of pony maar dat valt tegen om er 1 te vinden!

ik heb wel 1 verzorgpony gehad maar de baas daarvan verkocht hem (was een ruin) omdat het bedrijf waar hij werkte failliet ging en daarom kon hij zijn pony en paard niet houden! een meisje dat daar de paarden altijd verzorgde heeft dat paard gekocht en de pony is naar rosmalen gegaan (dat is zo'n 60 km bij mij vandaan) en nu lukt het maar niet om in de buurt een verzorgpaard of pony te vinden!

ik heb advertenties op marktplaats gezet enzo maar dat heeft niet geholpen!

wie kan mij helpen?

ik heb nu wat meer tijd na school dus dat zou fijn zijn als ik dan met mijn hobby verder kan gaan!

het kan ook zijn dat de meeste iets tegen valt want ik heb zo'n 5 jaar bij een manege paardgereden maar ben er nu zo'n 2 jaar meegestopt.ik heb dan wel een verzorgpony gehad maar die werd snel genoeg verkocht en heb nog 2 keer op een western bereden paard gereden en af en toe rij ik op een haflinger van een vriendin van mij maar ik wil het rijden weer een beetje rustig oppakken!

wie kan me helpen hoe ik een verzorgpaard/pony kan vinden?

alvast bedankt!

Pluizebolpum

Re: hoe zijn jullie aan een verzorgpaard/pony gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:06

Misschien is het een idee om weer eens bij een manege te rijden? Daar zijn meestal ook wel eigenaren die misschien nog iemand zoeken en je houdt je rijkunst op peil. Kunnen ze ook zien hoe je met paarden bent. Zo ben ik aan mijn paardjes gekomen. En het helpt als de hele wereld weet dat jij een verzorgpony/paard zoekt.
Vaak zijn maneges en pensionstallen toch de beste plek om iets te vinden.
In elk geval veel succes met zoeken!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:10

Haha, ik heb al mijn verzorpaarden op 1 manege staan.
Als je heel veel met mensen omgaat leer je ze beter kennen en vragen ze je een x om hun paard te willen doen, en dan wordt je verzorger van het paard als het klikt, ik heb er nu 7 die ik verzorg.

Als je nou bij een manege gaat rijden. Of je gaat een advertentie plaatse.

Succes. Xx Stroedel

perdemegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:12

ja ik heb dus bij een manege gereden maar ik vond het niet echt meer opschieten omdat ik verder daar niks meer bij leerde...er kwamen steeds nieuwe in de groep dus we begonnen weer opnieuw zeg maar

ik ben daarom daar gestopt

en hier in de buurt zijn niet veel maneges waar ze paarden hebben!er zijn hier maar 3 echt zeg maar in de buurt...waar ik dan gereden heb en die andere 2 zijn niet zo goed heb ik gehoord!

in mijn woonplaats is ook een manege maar daar moet je een eigen paard of verzorgpaard voor hebben!:(

perdemegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:13

ik heb al advertenties op marktplaats gezet,op de vondst en op adverteergratis enzo maar het heeft toen maar tot 1 resultaat geleverd

perdemegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:14

ik had er ook al aan gedacht om advertenties in winkels te hangen maar ik weet niet of dat zo slim is...

ik ben benieuwd naar meer reacties...alvast bedankt voor jullie reacties!:D

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:16

Hoi,

Ik ken iemand en die heeft gewoon bij iedereen (die paarden heeft) in de buurt aangebeld en gevraagd of ze mocht verzorgen. Nou woon ik wel in een regio waar veel paarden staan, maar ze had er een stuk of 3 die ze mocht verzorgen. Het is maar een idee. Het staat niet zo heel erg netjes, maar het is misschien te proberen.

Ik ben aan mijn verzorgpony gekomen omdat mijn moeder een collega had die hier in de buurt woonde en die had dus een pony. Mijn moeder heeft die collega met een uitje op het werk leren kennen en zo ben ik aan mijn eerste verzorgpony gekomen. Helaas ging die verhuizen in de zomer, maar er kwam een grotere pony voor in de plaats. Ik verzorg nog gewoon bij hetzelfde huis, maar met andere paarden en eigenaren.

Veel succes verder met het zoeken naar een verzorgpaard! Het gaat lukken! Knipoog

perdemegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:23

ja ik hoop dat het gaat lukken...het valt wel tegen om er 1 te vinden in de buurt vind ik...

waar ik eerst altijd kwam bij die mensen met paarden daar kom ik nu niet meer doordat het contact met mij en een vriendin verwaterd is...maar die mensen rijden de paarden zelf of ze zijn aangespannen dus dat is ook niet echt een optie..Boos!

perdemegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:42

nog meer tips?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:45

Mijn eerste verzorgpony heb ik gevonden door gewoon naar de eigenaar toe te stappen met de vraag om de pony te verzorgen. De eerste keer had ik mega geluk, want ik vond een pony die 10 min. fietsen bij mij vandaan woonde en het was het eerste adres.

Mijn trainingspaard heb ik inderdaad ook via de manege gevonden. Mijn instructrice heb ik gezegd dat ik er 1 zocht en die kent veel mensen in de paardenwereld, vandaar.
Dat lijkt me wel de makkelijkste en meest effectieve oplossing, maar je kan natuurlijk ook bij mensen aanbellen en het vragen (moet je natuurlijk niet weten dat daar ... x per week op wordt gereden)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:59

Idd vraag om je heen of niemand een paardje weet te staan ,en ga dan eens bij de eigenaar informeren of je de pony of paard verzorgen mag. Zet anders een advertentie in de plaatselijke maneges. ( daar komen nl ook heel veel paardenmensen van binnen en buiten de manege) Probeer supermarkten! fiets eens langs een wei of zo en wees niet te bang om te vragen! Plaats hier op bokt een advertentie Knipoog Probeer andere forums er is zelfs een verzorgforum van meiden die net als jij er 1tje zoeken of waar ze aangeboden worden! Succes de aanhouder wint!

perdemegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:03

ja dat zeggen ze altijd ja...de aanhouder wint!als ik bij een wei kom dan is daar nooit iemand dus dan kan ik niet echt iets vragen dus dat is wel minder!

ik zal eens zoeken naar verzorgforums....kijken of het lukt!

allemaal erg bedankt voor jullie tips! en ik ga zeker mijn best doen;):D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:00

Bij mij op de manege kwamen ze het gewoon vragen!

Een vriendin van mij ging van wei tot wei en heeft zo een zeer tof paard gevonden!

Spijtig dat je niet van beveren bent Haha! Had er anders wel wat voor je Tong uitsteken

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:03

Ik ben aan mijn verzorgpaard gekomen via een advertentie bij de AH Huilen van het lachen Best wel grappig eigenlijk, normaal gezien reageer ik nooit op dat soort dingen. Maar ben super blij dat ik dat nu wel heb gedaan *LOL*

Ik zou idd ook gewoon wat gaan rond vragen, vraag is bij een ruitersportzaak in de buurt of maneges, die weten meestal wel wat mensen. En als je een leuk paard tegen komt kan je natuurlijk altijd proberen om op de eigenaar af te stappen! Veel succes Lachen

roosw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:23

He ik zoek een bijrijder voor mijn paardje Lachen
Als je in de buurt van Castricum woont, PB me maar even... dan kijken we of we eruit komen.

perdemegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 12:49

ja in limburg hebben ze niet zo veel:( ik woon jammer genoeg niet in de buurt van Castricum

ik ga gewoon mijn best doen en hopen dat ik iets vind!

heel erg bedankt voor al jullie tips!