Korte staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Virginia123

Korte staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 18:50

Mijn paardje heeft een hele korte staart omdat de schapen die bij haar in het land staan die opeten..
Ik smeer er wel spul op maar het helpt niet veel.. Nu zijn inmiddels de schapen alweer weg. Haha!
Maar ik heb binnen kort wedstrijden hoe kan ik dit mooi oplossen??
Het zit tot iets onder de staartwortel het haar..

Verdrietig

Allejandro

Re: Korte staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:38

Nou er zijn geen wondermiddelen voor dus eh, geduld? Lachen
tot het er weer is..
of een (dure) nepstaart in láten zetten. Lachen bestaat wel geloof ik! Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:04

Je kan ook een flinke pluk paardenhaar kopen, die bovenaan met lijm en een touwtje aan elkaar maken, net onder de staartwortel en vlechtje maken en daar de pluk in hangen. Als de kleur dan hetzelfde is dan is er weinig van te zien Lachen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:45

Ik heb in de Bit wel eens een artikel gelezen over een paardenkapper. Die kan ook een 'nieuwe' staart aanzetten, maar dat is wel duur geloof ik.
Succes! Groetjes

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:52

Aline_17 schreef:
Ik heb in de Bit wel eens een artikel gelezen over een paardenkapper. Die kan ook een 'nieuwe' staart aanzetten, maar dat is wel duur geloof ik.
Succes! Groetjes

heb ik ook gelezen, zag er erg mooi uit.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:32

Je kan ook bij de meeste toko's nephaar kopen. Als je het nephaar dan niet dubbel vastmaakt, maar enkel (dus over de gehele lengte) moet het lukken. Ik weet natuurlijk niet hoe groot je paard is en hoe kort de staart is, maar het moet lukken.

Als je dan 2 plukken nephaar pakt kan je de uiteindenden met een aansteker aan elkaar smelten en dan heb je dus een extra lange pluk. Dan doe je het smeltstukje in het midden achter een pluk staart, je draait het er 1 of 2 keer omheen en dan ga je het nephaar en het echte haar verdelen in 3 stukken en een stukje vlechten, stiekje erin en je bent klaar.
Het zal wel ff werk zijn (weet niet hoe goed en snel je kan vlechten), maar als je het goed doet, kan het mooi worden.
Er zijn heel veel merken en soorten nephaar, dus keuze zat (heb zelf eerder altijd nepvlechten en dergelijke bij mensen gezet)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:36

Netjes op 1 lengte rechtknippen en gewoon wachten tot het aangroeit. Mooi kort hoeft niet lelijk te zijn.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:13

Knipoog Juist wat daniella zegt ben ik het ook mee eens! Heb hier het zelfde probleem nl! En ander haar erin hangen daardoor kan het er alleen maar slechter van worden of afbreken! Waardoor je dus verder van huis bent dan in het begin. Dus meid heb geduld en laat het gewoon op een natuurlijke manier weer aangroeien!

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:33

Ik bedoel niet hoe het snel kan aangroeien maar hoe moet ik het hebben bij een wedstrijd??

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:34

Kunststaart in hangen... Haha!

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:35

Virginia123 schreef:
Ik bedoel niet hoe het snel kan aangroeien maar hoe moet ik het hebben bij een wedstrijd??

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:44

Virginia123 schreef:
Virginia123 schreef:

Er staat in de reglementen echt nergens dat je met een lange staart moet starten dus gewoon met een korte staart aantreden in de ring. Bovendien zijn de meeste jury's ook niet volslagen achterlijk dus die kunnen zelf bedenken waardoor dat komt en zullen het je echt niet aanrekenen.

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:56

daniella74 schreef:
Virginia123 schreef:

Er staat in de reglementen echt nergens dat je met een lange staart moet starten dus gewoon met een korte staart aantreden in de ring. Bovendien zijn de meeste jury's ook niet volslagen achterlijk dus die kunnen zelf bedenken waardoor dat komt en zullen het je echt niet aanrekenen.

Gelukkig Haha!