Ik heb twee ponies, en heb regelmatig te maken gehad met verzorgsters.
Hoe kan ik dit het beste regelen?Er zijn verschillende mogelijkheden oa:
- advertentie Marktplaats
- advertentie plaatselijke krant
- advertentie bij een manege in de buurt
- of als je iemand op het oog heb gewoon aanspreken
wat kan ik van hem/ haar vragen?
- eerlijke behandeling van je pony
- poetsen
- beweging geven (hierbij bepaal je zelf of ze mogen rijden of niet)
- eventueel stal netjes maken (en als het jonge kinderen zijn kan je natuurlijk niet verwachten dat ze met zware kruiwagens gaan lopen sjouwen
- netjes omgaan met alle spullen en alles netjes achterlaten als ze weggaan
- en misschien wat andere voorkomende dingetjes
wat zijn mijn verantwoordelijkheden?
- een gesprek met de ouders aangaan zodat zij op de hoogte zijn en waarbij je aangeeft dat het op eigen risico is!
- als de kinderen mogen rijden zorgen dat het tuig in orde is
- en misschien ook naar de staleigenaar waar je staat even informeren of het in orde is, en dat hij/zij je op de hoogte brengt als ze niet goed met je pony omgaan of er een zooitje van maken op stal... (dat laatste hoor je denk snel genoeg
)
waar moet ik op letten bij het zoeken van een verzorgster?
- eerst bepalen vanaf welke leeftijd je ze wil hebben
- ervaring? Poetsen, verzorging, rijden etc
- weet niet wat voor pony je heb, maar misschien lengte en gewicht?
- vragen naar hobbies en dag indeling zodat je een beeld krijgt en kan kijken of je pony daar in past (bij mijn vorige verzorgster namelijk niet, ja voor een kwartiertje ofzo...)
- vragen of ze nog vriendinnetjes hebben die paarden gek zijn (met een beetje doorvragen kom je er zo achter of ze die van plan zijn om mee te nemen)
waar kan ik het beste een veilige/ betrouwbare verzorgster vinden?
Als je een adres heb gevonden met betrouwbare verzorgsters dan hoor ik dat graag
Ik heb 'm nog niet gevonden. Gewoon luisteren, samenvatten en doorvragen als je in gesprek bent.
Ik heb voor mijn 1ne pony al bijna 4 jaar een vaste bijrijdster die 14 was toen ze begon, heb daar vanaf het begin een hele goeie aan gehad.
Voor mijn andere pony had ik er laatst 1 dat was niet veel helaas 
Wat komt er eigelijk bij een verzorgster kijken?!
Heel erg veel, dus vergis je niet 
Het ligt natuurlijk ook aan het karakter van je pony wat ze wel en niet kunnen doen. Het is natuurlijk niet wijs om ze buiten te laten wandelen als je weet dat je pony erg sterk kan worden als ie gras ziet...
Dit is in iedergeval mijn visie. Als je meer vragen heb dan hoor ik het wel...