Vraag over verzorgsters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PingWing

Vraag over verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 10:42

Oke, sinds begin september volg ik weer een opleiding. Na enkele jaren van alles en niets gedaan te hebben zie ik in dat ik deze heel hard nodig heb om iets van mijn leven te kunnen maken. Ik ga er dus ook voor de volle 100% voor. Echter de hoeveelheid huiswerk is meer dan ik verwacht had. Ik ben dagelijks naast school zeker een uur kwijt aan huiswerk maken thuis.

Ik zit dagelijks van half 9 tot ong 4 uur op school. Tevens reis ik 2,5 uur per dag (heen en terug bij elkaar) Mijn probleem is nu dat ik naast school dus nog erg weinig tijd over heb voor mijn pony. En gezien deze best van aandacht en hobbelen houd, was ik aant denken om voor hem een verzorgster te zoeken. Verkopen is echt geen optie, ik hou ontzettend van hem en als ik straks een tijd op school zit en ik mijn tijd beter leer plannen, dan heb ik denk ik ook weer meer tijd dan alleen in t weekend.

Mijn vraag gericht op mensen met een verzorgster;
Hoe kan ik dit het beste regelen?
* wat kan ik van hem/ haar vragen?
* wat zijn mijn verantwoordelijkheden?
* waar moet ik op letten bij het zoeken van een verzorgster?
* waar kan ik het beste een veilige/ betrouwbare verzorgster vinden? Clown

Dus al met al;

Wat komt er eigelijk bij een verzorgster kijken?!

Hopend op snelle en nuttige reacties en tips Lachen

Groetjes!! Ingrid en Mo

nightlover

Re: Vraag over verzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:44

Goede vraag , ik lees even mee !
Ik ga namelijk te maken krijgen met precies hetzelfde .

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:01

neem iemand die ervaring heeft met paarden/pony's.
Mijn pony stond ooit bij een shetlander in het weiland..de eigenaresse had 2 meisjes die graag de pony wouden verzorgen.
Ik kende die pony goed dus ik hield wel een oogje in het zeil..
Tot mijn verbasing zag ik ze op een koude winterdag de pony wassen met ijskoud water uit de waterbak die in het weiland stond en ze met takken achter de pony's aanjagen.(ook achter die van mij)
nou zo iets wil je dus echt niet bij je paard hebben.
Neem iemand die weet wat die doet en goed is voor paarden.
Let op of degene dezelfde ideen heeft over hoe je een paard verzorgt. en of degene echt belang er bij heeft en niet na een maand er mee op houd omdat hij/zij het niet meer leuk vind.(das namelijk ook heel lastig..kun je weer opnieuw beginnen met zoeken)..
Zorg ervoor dat je regels hebt en fatsoenlijke afspraken.

Nou dit is hoe ik er over denk..er zullen wel mensen zijn die het niet met me eens is maar ik denk dat je aan ieder zijn ideen wat hebt.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:54

Ik heb twee ponies, en heb regelmatig te maken gehad met verzorgsters.

Hoe kan ik dit het beste regelen?Er zijn verschillende mogelijkheden oa:
- advertentie Marktplaats
- advertentie plaatselijke krant
- advertentie bij een manege in de buurt
- of als je iemand op het oog heb gewoon aanspreken

wat kan ik van hem/ haar vragen?
- eerlijke behandeling van je pony
- poetsen
- beweging geven (hierbij bepaal je zelf of ze mogen rijden of niet)
- eventueel stal netjes maken (en als het jonge kinderen zijn kan je natuurlijk niet verwachten dat ze met zware kruiwagens gaan lopen sjouwen
- netjes omgaan met alle spullen en alles netjes achterlaten als ze weggaan
- en misschien wat andere voorkomende dingetjes

wat zijn mijn verantwoordelijkheden?
- een gesprek met de ouders aangaan zodat zij op de hoogte zijn en waarbij je aangeeft dat het op eigen risico is!
- als de kinderen mogen rijden zorgen dat het tuig in orde is
- en misschien ook naar de staleigenaar waar je staat even informeren of het in orde is, en dat hij/zij je op de hoogte brengt als ze niet goed met je pony omgaan of er een zooitje van maken op stal... (dat laatste hoor je denk snel genoeg Knipoog )

waar moet ik op letten bij het zoeken van een verzorgster?
- eerst bepalen vanaf welke leeftijd je ze wil hebben
- ervaring? Poetsen, verzorging, rijden etc
- weet niet wat voor pony je heb, maar misschien lengte en gewicht?
- vragen naar hobbies en dag indeling zodat je een beeld krijgt en kan kijken of je pony daar in past (bij mijn vorige verzorgster namelijk niet, ja voor een kwartiertje ofzo...)
- vragen of ze nog vriendinnetjes hebben die paarden gek zijn (met een beetje doorvragen kom je er zo achter of ze die van plan zijn om mee te nemen)

waar kan ik het beste een veilige/ betrouwbare verzorgster vinden?

Als je een adres heb gevonden met betrouwbare verzorgsters dan hoor ik dat graag Haha!

Ik heb 'm nog niet gevonden. Gewoon luisteren, samenvatten en doorvragen als je in gesprek bent.
Ik heb voor mijn 1ne pony al bijna 4 jaar een vaste bijrijdster die 14 was toen ze begon, heb daar vanaf het begin een hele goeie aan gehad.
Voor mijn andere pony had ik er laatst 1 dat was niet veel helaas

Wat komt er eigelijk bij een verzorgster kijken?!

Heel erg veel, dus vergis je niet Knipoog

Het ligt natuurlijk ook aan het karakter van je pony wat ze wel en niet kunnen doen. Het is natuurlijk niet wijs om ze buiten te laten wandelen als je weet dat je pony erg sterk kan worden als ie gras ziet...

Dit is in iedergeval mijn visie. Als je meer vragen heb dan hoor ik het wel...

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 12:37

Hier heb ik al heel erg veel aan! Geweldig! Dankje Haha! Ik ga eens beginnen met een "contract" opstellen. Wat ik verwacht en vraag en wat ik te bieden heb.

Aan de hand daarvan kan ik dan eens een advertentie gaan opstellen, en rond gaan zoeken. Dankje Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:54

Graag gedaan Lachen

Misschien ook een tip voor als je een verzorgster gevonden heb, leg een schrift in je kastje waar in jullie allebei schrijven wat je gedaan heb. Doe ik ook en is erg handig, voorkomt ook dat je pony misschien 3 dagen achter elkaar gelongeerd word of als extra controle dat je weet dat ze geweest zijn...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:08

ik heb voor mijn pony ook een verzorgster. ze huurt bij de zelfde stal waar we staan ook een haflinger van onze instructrice. ze rijd mijn pony zeker 2 keer in de week maar ze weet dat als ze dat vaker wil dat dat ook mag. ze hoeft van ons alleen maar te rijden/freestylen enz. maar als ze wil doet ze ook de stal uitmesten. dit hoeft ze van ons niet te doen aangezien we toch de fries rijden en verzorgen en dan is het een kleine moeite om de pony erbij te doen. ze rijd de pony omdat ik er te lang voor ben (heel af en toe stap ik er wel eens op, ze is 1,48m) . mijn vader is er ook te groot voor en we rijden er zelf 1 keer in de week aangespannen mee (soms ook vaker maar dat ligt ook aan het weer.). we vinden het ook belangrijk dat ze ook onder het zadel blijft lopen aangezien we daar met het aangespannen rijden ook profeit van hebben.