Prijs Stro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marinka90

Prijs Stro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 13:08

Volgens de manege-houder zijn de kosten van het stro met 80% gestegen (o.a. vanwege mislukte oogst volgens mij), nou gaan de stallingskosten dus met €30,- per maand omhoog!
Hebben jullie ook gemerkt dat de kosten van het stro gestegen zijn? Of is dit volgens jullie helemaal niet zo?
Ik wil dit namelijk wel even verder uitzoeken voordat ik zomaar meer ga betalen, er is namelijk elk jaar een excuus om de stalling en de lessen een stuk duurder te maken.... helemaal vertrouwen doe ik het niet

Zeeuwtje68

Re: Prijs Stro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:29

Stro is idd flink duurder geworden dit jaar! Dus dat klopt ook wel! Kijk anders even in het topic van duur stro hier op bokt daar kan je alles erover lezen! Je kunt het vinden onder seizoensvragen Knipoog

Silzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:32

Ja mijn stalling is ook verhoogd, met €15,- per maand.
De kosten van het stro is zo verhoogd, dat ze geen keus hebben om het stal geld te verhogen.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:33

dat de oogst misluktis klopt ook wel, want in de tijd dat stro geoogst kon gaan worden was de grond erg nat.

Marinka90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 16:20

Okj tnkx voor de info:)

_Wilma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:23

Stro duur?
Wij hebben 3 weken geleden nog 50 pakken gekocht (wel zelf uit het land moeten halen) voor € 1.50 per pak.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:40

Het is bij ons per paard met 50 euro per maand gestegen. De pensionprijs gaat dus ook stijgen, maar om de kosten te drukken gaan de paarden binnenkort de gehele dag naar buiten ipv een ochtend. En dat vind ik best fijn voor mijn pony.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:42

Ik heb vandaag ook al gehoord dat stallingsprijs flink omhoog zal gaan. Hoeveel weet ik niet precies. Ben er wel erg benieuwd naar. Stalling hier in de omgeving is al niet goedkoop...

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:13

Dat zijn behoorlijke bedragen waar jullie over praten zeg, 30 euro verhoging vind ik best veel ineens, maar ook wel begrijpelijk als de kosten ook zo enorm stijgen als gevolg van duurder stro.
Bij ons is het stro juist goedkoper dan de vorige lading, misschien omdat het rechtstreeks van het land kwam. De stallingskosten dalen daarmee automatisch omdat wij het stro apart betalen en de prijs afhankelijk is van de inkoopprijs.

pmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:30

Ik denk dat je gewoon iemand op moet zoeken die veel stro heeft waar je van mag hebben , heeft je opa geen boederij hoef je ook geen meer te betalen.

of je zoekt een anderee stalletje voor je paard , er is vast nog wellis wat is de buurt ,

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:51

De prijs van het stro is inderdaad duurder geworden, maar ik vind 30 euro wel een te erge verhoging. Wij moeten 10 euro meer betalen en tevens hebben wij in januari ook al verhoging gehad. Het is ook beetje ondernemersrisico hoor Bloos Ik ben ook zeker niet van plan om minder stro te gaan gebruiken, ik pluis het daarintegen wel beter uit. Ik wil niet dat mijn paard de dupe gaat worden omdat het stro duurder is geworden en dan maar bijna op het beton moet gaan liggen

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:54

Oh en dan gaat de prijs zeker ook weer omlaag als het stro volgend jaar goedkoper is...... Schijnheilig

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:16

NatasjaM schreef:
Oh en dan gaat de prijs zeker ook weer omlaag als het stro volgend jaar goedkoper is...... Schijnheilig

Tja, en daar zijn ze nou meestal weer niet zo heel snel mee...

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:21

Judje schreef:
NatasjaM schreef:

Tja, en daar zijn ze nou meestal weer niet zo heel snel mee...

Ik bedoel maar.....

Zelf heb ik ook een paar 'gastpaarden', maar ik bereken het voer naar kosten. Kost het het ene jaar meer, betalen ze iets meer. Kost het het andere jaar minder, betalen ze iets minder. Scheelt wel dat ik verder geen winstoogmerk heb. Wat mij betreft is het voldoende als het weiland zichzelf kan bekostigen.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:38

Waren er maar meer pensioneigenaren zo Knipoog Haha!

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:55

Veloz schreef:
Waren er maar meer pensioneigenaren zo Knipoog Haha!

Tja.... Ik heb zelf jarenlang in de schoenen gestaan van de huurders, dus ik weet uit ervaring hoe het is. Toen ik dan uiteindelijk de kans kreeg om voor mezelf iets te kopen, heb ik die kans met beide handen aangegrepen en me voorgenomen om vooral mensen de kans te geven om op een betaalbare manier paarden te houden. Het leven is verder al duur genoeg.

Paardrijden zou geen elitesport/hobby hoeven te zijn als er maar genoeg mensen zijn die tegen betaalbare/lage prijzen weidegang en/of stalling aanbieden.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:09

Ja daar heb je gelijk in, maar veel pensioneigenaren willen er wel winst op maken en word alles dus eigenlijk overdreven duur. Haha!

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:23

Weet ik, op de stal waar ik vroeger stond dachten ze er ook zo over helaas. Stallingsgeld was niet veel, maar kosten voor hooi en stro (werd per gebruikt pak berekend) waren echt belachelijk. Bij een boer verderop kon ik het kopen voor (toen) 2 gulden per pak en bij de stalling waar ik stond betaalde ik 8 gulden per pak. Het was nota bene van hun eigen land afkomstig! Pure geldklopperij dus. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden hier in de buurt... Een stal hier in de buurt rekent 180 Euro per maand (voor een grote pony) en dan moet je nog zelf al het werk doen en er is geen/weinig weidegang beschikbaar, eigenlijk alleen een paddock...

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:34

het is niet alleen het stro dat duurder is, maar je biks ook.
Zit ook tarwe is, dus ook duurder.

Wij moeten ook meer gaan betalen op stal. de eigenaar zei al "je kan er niet meer onderuit" de prijzen zijn gewoon zo erg gestegen... en het ziet er nog niet echt beter uit voor de aankomende maanden. denk je dat die boeren nadat de prijs weer lager wordt hun ook de prijzen direct laten zakken. als de mens het nu betaald doen ze het over een jaar ook. kijk maar naar de benzine.

GR

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:38

Tja, stro is duurder geworden, maar er zijn gelukkig meerdere alternatieven dan alleen een stro-stal, dus om vanwege die reden de prijs zo drastisch omhoog te hogen gaat mij een beetje ver... Knipoog

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:43

moet je het nog wel af kunnen voeren?!

als je een manege incl pension klanten hebt, dan wordt het ook duurder als je de paarden op iets anders gaat zetten ivm afvoer. toch?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:52

De oogst is idd grotendeels mislukt.
Het stro wat normaal 80 cm hoog staat, stond dit jaar slechts 40 cm hoog.
Hierin heb je al een groot verschil, er is nl 2x zoveel nodig nu..

Ook is er sprake van dat de prijzen voor onderhoud van je paard verhoogd worden, door de btw die ze willen gaan heffen...
Wat momenteel voor 6% belast wordt, willen ze naar 20% gaan brengen..
Wellicht speelt je pensionhouder hier al op in.. om een soort van reserve potje aan te leggen..

Hoe dan ook... het houden van een paard wordt steeds duurder.
En zelfs het houden van paarden op bv vlas wordt lastiger, omdat deze ook niet volop aanwezig is..
Tja... ze zou ze inmiddels beter op zand kunnen gaan zetten...
Laatst bijgewerkt door Casarell op 17-09-07 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:55

Wij moeten ook nog stro bestellen...
Nouja dan bestellen we maar extra vlas bij Nagelbijten / Gniffelen

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:58

Ik heb wel gemerkt dat het stro iets duurder geworden is van 18 naar 20 euro voor een heel groot pak, maar als we geen "vakantiepaarden" hebben, doe ik er ruim een maand mee voor onze eigen 3 paarden. Deze prijsstijging is in ieder geval voor ons geen reden om de prijs van een overnachting van de paarden van de mensen in ons vakantiehuis te verhogen.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:36

Wij hebben dat ook gehad deze maand volgens onze stalhouder zijn de stro prijzen met 50 % gestegen van wege de slechte oogst.