Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ramarant schreef:HoiHoi,
Ik heb een kruising arabiertje. ( Lijkt meer op een kwpn/nrps )
Het probleem is namelijk dat hij zich erg veel schuurt.
Zn manen zien er dus echt belabberd uit en is niet aan te zien.
Hier en daar wat lange stukjes, maar het meeste afgeschuurd.
Nu was ik van plan om ze te knippen. Maar hoe kan ik dat het beste doen?
Tips zijn welkom..
Groetjes
Deborah
Manjo schreef:Ramarant schreef:HoiHoi,
Ik heb een kruising arabiertje. ( Lijkt meer op een kwpn/nrps )
Het probleem is namelijk dat hij zich erg veel schuurt.
Zn manen zien er dus echt belabberd uit en is niet aan te zien.
Hier en daar wat lange stukjes, maar het meeste afgeschuurd.
Nu was ik van plan om ze te knippen. Maar hoe kan ik dat het beste doen?
Tips zijn welkom..
Groetjes
Deborah
Het beste is om de manen te trekken. En met Azijn of zo, maak je het schuren minder!
Ik probeer het ook altijd rechtaf te knippen. Maar soms krijg je dan van die stukken waar het te recht en dik is. Dan knip ik op die plaatsen diagonaal/schuin in de haren. Tis een beetje oefenen aan het begin. Zou dus eerst een klein stukje eraf knippen zodat je kan zien hoe het gaat. Ramarant schreef:ik heb gelezen dat af en toe bier door het voer het ook goed doet voor de vacht en manen glanzender te maken?
swatch schreef:je kunt de manen ook bijsnijden. Veel mooier resultaat dan knippen en je dunt het ook niet uit. Er zijn speciale uitdunmesjes in de ruitersportwinkel te koop. Nog een tip, als je van achter naar voren snijdt dan valt het heel natuurlijk.
Inprincipe baart ook oefening kunst bij knippen. En zoniet is het binnen een paar weken niet meer zichtbaar. rebeltje schreef:Dan volgt de vraag: "waar haal je nieuwe mesjes vandaan?"
Ik heb het van de week weer geknipt, was zo lang geworden dat ik er een flink stuk af moest, meestal knip ik het dan bij en snij de puntjes. Echter was mijn mesje verdwenenInprincipe baart ook oefening kunst bij knippen. En zoniet is het binnen een paar weken niet meer zichtbaar.
Volgens mij moeten ze bier idd eten. Ik dacht dat lijnzaad ook goed was voor manen/vacht?