Paard staat graag binnen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_k

Paard staat graag binnen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 10:35

Hoi,

Mijn paard is net van stal verhuisd.
Bij de vorige stal kwam ze een paar uur per dag buiten. Op haar nieuwe stal staat ze minimaal 12 uur per dag buiten. In het landje waar ze staat is ook een schuilstal. Wel lekker voor als het regent zou je denken...

Maar... zodra ze smorgens vroeg wordt buiten gezet, loopt ze gelijk de inloopstal in. In de loop van de dag staat ze daar ook vaak. Ze loopt ook wel veel buiten, maar ze loopt steeds naar buiten en weer naar binnen.
Ze staat nog maar een paar weken op de nieuwe stal dus misschien moet ze nog een beetje wennen. Maar ik vond het wel gek. Leek me juist zo lekker dat ze veel langer buiten staat.
Maar daar is mevrouw het kennelijk niet mee eens haha

Hebben jullie een idee waarom ze dat doet?

hubble

Re: Paard staat graag binnen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:52

Ik herken dat wel. Mijn koudbloeden staan alleen 's nachts op stal en overdag staat hun deur open. Ze kunnen de hele dag in de paddock staan maar staan het liefst binnen. 1 paard in stal en de ander voor de helft. Als het regent heb ik altijd een half nat paard en de rest is droog Haha!
Ze gaan meestal een uur of 3 per dag op de wei en als ik ze roep komen ze gelijk aan en gaan lekker hun stal in. Geen idee waarom ze dit doen. Ze kiezen er echt zelf voor.
Ben benieuwd hoe het met jouw paard verder gaat. Of die wel in de toekomst buiten wil lopen. Onze paarden hebben hun hele leven (voor ze bij ons waren) heel veel buiten gestaan. Weken lang in de wei. Wij dachten dat ze misschien blij zijn en genieten van een dak boven het hoofd maar dat is wel heel menselijk gedacht. Ik weet niet waarom ze het doen.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:57

Mijn paardjes staan ook graag binnen en niet in de paddock. Maar dat is alleen als ze thuis zijn. Staan ze op het land dan zouden ze denk ik niet naar binnen willen (ze willen zowiezo al haast niet komen...)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:04

Die van ons staan ook best veel binnen. 's Morgens krijgen ze daar hooi, dan staan ze ook een hele tijd binnen, daarna lopen ze vaak wel de wei op en gaan wat grazen, maar als we dan 's middags langskomen dan staan ze soms weer gewoon binnen te slapen, zal wel lekker warm zijn, geen koude wind..

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:13

als het de hele dag regent zet is ze op stal omdat de paddock dan toch een soort blubberbak wordt. In het begin voelde ik me schuldig dat ze een dag op stal stonden maar nu weet ik dat ze het helemaal niet erg vinden. Toch laat ik ze zoveel mogelijk de keus en ik weet wel dat ze liever plassen en mesten buiten hun stal. Dan lopen ze tenminste nog een paar maal per dag naar buiten Knipoog

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:07

Mijne staat over het algemeen 24/7 buiten, maar als ze even op stal gaat om eten of iets dergelijks wil ze d'r eigenlijk ook niet meer uit. Het is nu echt een slaapkop. Ze staat ook net in een nieuwe kudde, en je kunt merken dat ze vooral in het begin erg moe d'r van was.

marieke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:57

Heeft waarschijnlijk wel veel met de verhuizing te maken. Dat heeft altijd een behoorlijke impact op zo'n dier. Ze heeft nu de stal als veilige plaats gebombardeerd en daarom bevind ze zich voornamelijk daar. Ik weet niet of er nog meer dieren in hetzelfde weiland lopen, maar het helpt wel als er een ander paard bij in loopt waar ze goed mee overweg kan.
En tja, daarnaast zijn er idd paarden die vrijwillig in een box blijven staan... Haha! Ook niks mis mee!

Gewoon een tijdje aankijken! Succes op je nieuwe stal! Pling

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:59

hmm ik heb het juist andersom de mijne komt van altijd buiten staan nu dus in de stal snachts en met slecht weer daar verder dus in de bak met izjn drieen ,
maar zodra meneer te lang op stal staat piest en poept die uit nijd zijn gehele stal onder ,

het kan toch met de verhuizing te maken hebben , anders zou ik ook niet weten ,

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:59

die van ons staan ook vaak bij het hek te koekeloeren hoor: zo van mag ik naar binnen pleeeease? vooral als het regent!

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:07

Ik denk ook dat het voor een groot deel door de verhuizing komt.
Ze was gewend veel op stal te staan en voelt zich daar veiliger.
Vaak verandert dat zodra ze meer gewend is op haar nieuwe plek.

Linda_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 07:56

Ze staat er nu iets meer dan een maand. En ik moet zeggen, het lijkt erop dat ze toch al wat meer buiten is. Ik denk inderdaad dat ze een veilige plek heeft uitgezocht en dat ze nog moet wennen.
Ze heeft het wel erg naar haar zin gelukkig. En het baasje ook! Ik kan nu lekker buitenritjes maken in bos en duinen, voorheen kon dat niet. Ze is al 19 en leek wel een beetje sloom te worden. Maar nu leeft ze echt helemaal op en barst van de energie. Erg leuk.
Bedankt voor jullie reacties!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:59

Mijn paard gaat paar uurtjes per dag op de wei. Ik doe m geen plezier ermee om m langer buiten te zetten. Hij gaat dan bij t hek vervelen en wil naar binnen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:39

Ik ken ook paarden die het absoluut niet leuk vinden op de wei en na 2/3 uur bij het hek staan en naar binnen willen.
In eerste instantie staan ze bij hek en daarna gaan ze gillen en door de wei vliegen.

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:00

Mijn paard vind het afentoe ook niets om alleen maar op het land te gaan, vaak staat ze dan voor het hek te heen en weren.. Wow!

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:18

marieke1982 schreef:
Heeft waarschijnlijk wel veel met de verhuizing te maken. Dat heeft altijd een behoorlijke impact op zo'n dier. Ze heeft nu de stal als veilige plaats gebombardeerd en daarom bevind ze zich voornamelijk daar. Ik weet niet of er nog meer dieren in hetzelfde weiland lopen, maar het helpt wel als er een ander paard bij in loopt waar ze goed mee overweg kan.
En tja, daarnaast zijn er idd paarden die vrijwillig in een box blijven staan... Haha! Ook niks mis mee!

Gewoon een tijdje aankijken! Succes op je nieuwe stal! Pling

idd

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:27

Mijn paard heeft in de zomer ook de keuze, meestal staat ze overdag de hele dag binnen en gaat ze tegen de avond een paar uurtjes de wei op. Om daarna weer binnen te gaan staan...
Het andere paard gaat er met haar hoofd in staan als mijn paard in de stal staat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:29

het is de "veilige" omgeving......... drie muren Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:30

KiWiKo schreef:

Ik denk idd dat dit de simpelste verklaring is... Haha!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:08

Misschien moet ze toch even wennen? Als ze wat meer gewend is komt ze vast wel meer naar buiten.
KiWiKo schreef:

Idd.

Riwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:27

Bij ons staan de paarden ook een paar keer per dag voor aan de wei bij het hek op 3 benen. Daarna gaan ze weer verder met grag eten. Ik denk dat ze dan gewoon even rusten als ze de hele dag door eten zou ook niet goed zijn. En ik denk dat hij er ook aan moet wennen om zolang buiten te zijn. In januari hebben we ook een nieuw paard gekregen en die liep ook nooit kang buiten en kwam al heel vroeg aan het hek staan zo van: wanneer haal je mij er nu uit. Maar na een paar weken was hij er helemaal aan gewend