Goed voor veulen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Goed voor veulen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 11:36

Hallo!!

Ik heb al meteen een vraagje voor jullie!
Aangezien ik in blijde verwachting ben van mijn eigenste paardje heb ik natuurlijk ook gezorgd voor een plaatsje voor haar... Na lang zoeken en wikken en wegen denk ik dat ik voor deze optie zal gaan:

Het is niet zo ver van waar ik woon en al helemaal niet ver van waar mijn vriend woont en donderdag ga ik even langs om te kijken hoe het er allemaal uitziet maar dit kreeg ik alvast terug via mail:

"
De stallen en weide zijn in de maandelijkse huurprijs inbegrepen, voor het voer moet U zelf zorgen.
Momenteel staan er twee paarden en komt er nog een derde bij.
De weide is per direct huurbaar, maar mijn twee vaste stallen zijn reeds bezet.
Dus is het alleen de weide en loopstal.
Hengsten en agressieve paarden zijn wel niet welkom.

De prijs blijft 80 euro voor de weide en de loopstal (dit is niet veel geld in vergelijking met wat anderen durven vragen).
De loopstal kan worden afgesloten, zodat ze 's avonds mooi binnen zitten.
Je kan altijd bij je paard dat is geen probleem.
Er is een kleine piste, het is wel gras.
Ik heb springstaanders staan, ben wel nog op zoek naar balken, die staan voor je ter beschikking.
Er zijn mooie wandelroutes die hier niet ver vandaan lopen, de anderen die hier met een paard zitten, gaan ook graag wandelen.
Ik heb vroeger ook heel veel paard gereden (op jumping) en kan je altijd bijstaan indien je vragen hebt.
Ik ben er natuurlijk ook tamelijk mee bezig, ik laat ze bijvoorbeeld 's morgens uit en eventueel 's avonds binnen.
Je kan natuurlijk altijd afspreken met de anderen om samen het mesten van de stallen te doen.
En samen het voeder aan te kopen.
"

Wat denken jullie? Als het er allemaal goed uitziet is het dan te doen voor een veulentje?
Ze is gewoon van tussen andere paarden te staan, is opgegroeid ermee enz...

Groetjes!
Ikke

Judje

Re: Goed voor veulen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:53

De stal opzich klinkt goed en vooral ook fijn dat daar een ervaren vrouw rondloopt voor vragen, dit wil alleen niet zeggen dat haar manier van met paarden omgaan ook jouw manier is, maar dat merk je denk ik snel genoeg.
Daarnaast: hoe oud zijn de andere paarden die er staan? Want het is als dartelveulen niet leuk om tussen allemaal oude 'opa's en oma's' te staan.
Verder klinkt het goed en het lijkt mij - in eerste instantie - niet nodig om de loopstal 's nachts dicht te doen, omdat ze dan altijd de keus hebben.
Natuurlijk zal een opfokstal met leeftijdsgenoten idealer zijn, maar het is geen regelrechte noodzaak.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:51

ik vind het goed klinken.
een inloopstal is geweldig hoor, ik heb zelf de staldeur altijd open zodat mijn paarden zelf kunnen kiezen of ze snachts in de paddock of de stal staan.
overdag gaan ze op de wei.
ik vind de prijs ook redelijk, je hoeft alleen zelf voor de fourage te zorgen.
plus je paardje staat lekker bij andere paarden en er is altijd hulp als je die nodig hebt.
het is ook fijn dat er leuke wandelroutes zijn, heerlijk toch!
ik zou het gewoon doen, als het je echt niet bevald kun je altijd nog opzoek gaan naar iets anders.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:11

Ik zou idd even informeren naar de leeftijd van de andere dieren. Een gemengde groep is voor het veulen het leukst. Oudere om het op te voeden en jongere om mee te spelen. Verder klinkt het wel goed.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 21:18

Hey allemaal!
Bedankt voor de reacties tot nog toe al hoor!
Inderdaad, heb er zelf ook wel een fijn gevoel bij en zou ook opteren om de deur open te laten zodat het kleintje zelf kan kiezen...

Morgen ga ik langs bij de eigenaar en de paarden en de weide en dergelijke bekijken...

Ben benieuwd! Duimen dat het allemaal super meevalt?