Wintervacht valt uit, of wat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_M

Wintervacht valt uit, of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 15:56

Hallo

mijn pony staat op de wei met het paard van mijn vriendin. Mijn vriendin haar paard staat al goed in haar wintervacht, een teddybeer. Maar de mijne heeft nog geen enkel winterhaartje. Integendeel, ze begint te ruiven. Ik heb haar pas 2 maand dus ken haar nog niet goed, maar het lijkt me toch wel vreemd dat ze zoveel haar verliest terwijl mijn vriendin haar paard wintervacht aanmaakt..??

What's happening?

Het wordt overigens al behoorlijk koud vind ik. En ze wordt wat aan de magere kant. Zal ze niet verkouden raken? Ze staat 24/7 buiten en ik was eigenlijk niet echt van plan haar een deken op te leggen. Ik vertrouw het niet zo goed aangezien ik er slechts 1x per dag naartoe kan..

8nnemiek

Re: Wintervacht valt uit, of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:05

Niks mis mee hoor Knipoog Die van mij is ook zo erg in de rui. Een boel kleine haartjes laten los, en daarna komt de wintervacht vanzelf door.
Als je zorgt dat ze onbeperkt hooi heeft dan blijft ze als het goed is ook lekker warm. Door te kauwen houden paarden de kachel aan Lachen
Verkouden worden ze alleen als ze te snel afkoelen. Als je ze bijvoorbeeld na het rijden ineens bezweet in de regen buiten zet.

ansieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:07

mijn ponies verharen ook nog wel een beetje maar toch is de vacht wel al wat dikker aan het worden, op naar de teddiebeertjes

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:09

Ze is nou een nieuwe vacht aan het aanmaken en haar oude vacht laat nou los. Er is niks aan de hand dus Knipoog