Lange manen en vlechtjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angelica2

Lange manen en vlechtjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 16:37

Hoi,
Ik heb vandaag mijn 2 jarige ingevlochten omdat hij nogal een bos heeft (Ijslander).
Nu is mijn vraag hoe vaak moet je nu de vlechtjes uithalen en opnieuw doen??
Groetjes Angelica.

Puck18

Re: Lange manen en vlechtjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:45

Ik snap de vraag niet helemaal, je kunt ze er toch gewoon weer uithalen en er weer in doen?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:50

je kan ze er beter niet inlaten zitten. sommige paarden schuren ze namelijk af en dan heb je een hap in de manen zitten.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:52

je kan ze inderdaad beter niet te lang laten zitten. Ik had bij mijn pony ook welleens vlechten maar die haalde ik er elke dag uit. (deed ze er dezelfde dag ook wel weer in mar ze konden even luchten)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:59

ook krijgen de manen geen lucht en die elastiekje snijden de manen af, waardoor ze kunnen afsterven. is ook niet erg fijn.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:32

vlechtjes mag je er eigenlijk niet inlaten zitten dan gaan de haren af breken 1 nachtje kan best maar niet langer en dat nachtje ook alleen als je wedstrijd heb

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:34

Wat een rare reacties allemaal Tong uitsteken
De vlechten kun je prima een tijdje laten zitten, als ze maar niet te strak zitten. Die van mijn tinker zitten vaak 2 weken voordat ik ze eruit haal.
Het beste kun je een tube cowboy magic detangler halen. Dat voedt het haar, en zorgt ook dat knoopjes er makkelijk uit komen. Dan doe je eerst een klein beetje CM er overheen wrijven. Dan de elastiekjes los, en voorzichtig de vlechten los peuteren. Rustig doorkammen, onderaan beginnen en langzaam verder naar boven. Dan laat je ze minimaal een hele dag los hangen, en daarna kun je weer losse, dikke vlechten maken, of een losse hengstenvlecht is ook fijn.
Door zo'n losse vlechten blijft het haar juist mooier, en slijt het niet zo snel.

Te vaak loshalen en borstelen is ook niet goed, bij elke borstelbeurt trek je weer een aantal haren eruit.

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:09

Hoi,
Het is een feit als je mooie lange manen wil dan is het verstandig er vlechtjes in te doen zodat je minder manen beschadigd daar was ik al uit zeg maar...................alleen was ik benieuwd hoe vaak jullie ze eruit halen en opnieuw invlechten??
Thanks Mystic Tinker Knipoog