Geen vaccin meer tegen droes??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

psypony

Geen vaccin meer tegen droes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 15:43

Beste mensen,

Ik heb pas te horen gekregen van onze pensionstal dat mijn 2 lieve veulentjes (van 0,5 en 1,5 jaar) deze winter moeten verkassen naar een andere plek Huilen Dit vanwegen het feit dat er geen vaccin meer zou bestaan tegen droes. De stalhouder vind het daarom een te groot risico om dit jaar de veulens in de opfok te doen, ivm besmetting van de andere paarden.

Weet iemand of dit echt nergens meer te krijgen is (ook niet in het buitenland ofzo)? En of er misschien nog andere goede alternatieven zijn ter preventie? Dit moet dan wel een heel goed argument zijn want de stalhouder z'n besluit staat behoorlijk vast.

dolor

Re: Geen vaccin meer tegen droes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:50

waarom bel je je dierenarts niet even? die zal het vast wel weten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:16

errr...snap hem even niet helemaal ...droes is niet iets wat zomar iontstaat , het is een besmetting die over word gebracht door iemand die bij een besmet dier is geweest en met aaihandjes etc aan de paarden van een niet besmette stal gaan zitten ...
en volwassen paarden krijgen het op die manier net zo makkelijk als jonge dieren

psypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 22:13

Onze stal dierenarts is juist degene die het heeft verteld... En natuurlijk krijgen oudere paarden het net zo makkelijk, maar ik denk dat hier ook wel enig economisch belang in het spel is.. Veulens zijn nou eenmaal vatbaarder dus wil hij voor een handje vol (droes)veulens niet een slechte naam krijgen ivm wedstrijden die op het bedrijf georganiseerd worden enzo.. Maar mijn vraag was eigenlijk of er niet toch ergens verhalen bekend zijn van evt buitenlandse artsen die nog wel enten??

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:35

Hoezo zouden er geen droes entingen gegeven meer worden dan?