weidesleep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

weidesleep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 10:45

Hoi Knipoog Ik ben op zoek naar een soort van weidesleep om de poep in het weiland te kunnen verspreiden dat het op droogd en minder wormen bevat. Wie heeft een idee wat ik er voor kan gaan gebruiken?? Gewoon achter de trekker dan! Wil er graag zo snel mogelijk 1tje gebruiken ervoor! Weiland is te groot om het even te doen met een kruiwagentje! Vandaar mijn vraag Knipoog

Wiesje

Re: weidesleep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:00

Ik zou zeggen, zelf maken.

Met neme vier metalen buizen van gewenste lengte, zodat je een vierkanten frame kunt maken.
Je neemt enkele oude autobanden, zonder velg, die je doormiddel slijpt. (zodat je twee helften overhoudt) en die bevestig je met kettingen in het frame.
Het frame maak je dan weer met een ketting achter de tractor.

Het enige nadeel is dat je bv de hoeken niet zo handig mee kan slepen zoals met een hydraulisch systeem, maar voor al het overige voldoet het prima!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:32

Ik zou zeggen, kijk eens op Marktplaats. Vaak zijn ze wel 2e hands te koop, desnoods een opknapper.
Zelf maken is ook niet zaligmakend, het materiaal (zeker staal) is schreeuwend duur.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:50

ik heb er nog wel 1 liggen, je zou hem zo kunnen ophalen. woon wel in de kop van noord holland

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:58

Beetje ver weg maar anders graag!!