Ik kom even mijn frustraties uiten
. Geen idee of het hier goed staat, maar het moet er echt even uit.Ik sta op een heerlijke stalling bij mij in de buurt. Op stal staan er bij ons 6 merries en 3 ruinen. Natuurlijk zoals op elke stalling gaan er mensen en komen er ook weer mensen bij. Maar wat er nu toch bij is gekomen, een clubje zigeuners (sorry als ik hiermee mensen beledig, maar het zijn echt asoos). Ze hebben zelf een 4 jarig merrie en een 2,5 jarige hengst. Vooraf zijn duidelijk afspraken gemaakt over de hengst omdat onze stalhouder die eigenlijk niet wil hebben. Nouja de mensen zaten al wat omhoog dus heeft hij toch zijn accoord gegeven onder 1 voorwaarden, de hengst moest geen "spatjes" maken en als hij langer zou blijven, zou hij gecasteerd moeten worden. Die mensen staan er nu sinds afgelopen zaterdag, maar het volk echt waar!!!!
Nouja de beheerder had nog een keer duidelijk gemaakt dat die hengst niet teveel kuren zou moeten maken en dat konden ze ook begrijpen. Wat gebeurt er op dag 1 ze laten die hengst los in de bak, naast mijn merrie. Daar was ik dus niet blij mee. Gelukkig was er nog iemand op stal die maar zo verstandig is geweest om mijn beestje te verzetten. Die hengst heeft een verschuiving gehad in zijn rugwervels, en is dus hardstikke slap van achter. Wat gaan die mensen nou doen, ze jagen hem gewoon op. Stok kreupel, maja dat moeten ze dan zelf maar weten. Blijkbaar blijven die mensen maar een maand, want het meiske gaat weer terug verhuizen naar weet ik veel waar, maar haar vriend mag er dus niets van weten (beetje vreemd). Kom ik vandaag op stal en wat zijn die nu aan het doen, ze zijn de hengst hun merrie aan het laten dekken!!!!!!!! 2 keer hebben ze ze nu bij elkaar gehad en ja hoor die hengst weet nu dat hij hengst is! In de tweede poging zakte het arme beestje ook helemaal door zijn benen heen en zakte op de grond. Komt dat ventje op een gegeven moment aangelopen en zegt hij ook nog, goh het zou wat zijn als hij hier al die merries zou dekken. Ik dacht dat ik hem wel wat kon doen, mijn pa was ook flink over de zeik.
Ik ben vandaag dus wat rond wezen neuzen en in princiepe kan ik naar een andere stalling, maar voorheen stond ik hier zo fijn! De beheerder van stal was er vandaag niet, maar vanavond heb ik hem gesproken en gezegd wat ik ervan dacht. Hij kon mij ook zeer zeker begrijpen en die mensen waren dus niet goed bezig. Hij heeft al opgebeld, en gezegd dat de hengst dus ook niet meer buiten mag, ze mogen hem in de bak doen, maar niet meer los, dus of longeren of aan de hand. Ze hebben het arme beestje zelfs nog een steilsprong laten springen terwijl hij dus helemaal niet goed loopt.
Nu weet ik zelf niet meer wat ik moet doen, verhuizen of toch blijven, het is uiteindelijk maar voor een maand, maar in een maand kan ook veel gebeuren.......
Wat denken jullie?????
Groetjes

.Dus op een dag betrap ik hem in volle actie.Ik de pensoinhouder er bij gesleurd die natuurlijk nu niet meer kon ontkennen dat hij niet dekte.Affijn wij zijn het met een paar mensen te gelijk afgestapt,hij was daar ook boosover uiteindelijk stonden we er ook al 7 jaar.Maar aan loze belofte's heb ik niks.O ja,ze vonden het ook geen probleem dat hij onze paarden dekte dan hadden we gratis veulens
.We hadden begot 2 jaarling merrie's staan en dan nog een arabier en twee kwpner's dus echt geen behoefte aan dekkingen.