hooi wegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

hooi wegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 11:10

Beste mede-Bokkers,

Sinds november heb ik een Hafmerrie (geb. 2006) en een Gelderse ruin (geb. 2004) aan huis staan.
Het gaat allemaal hartstikke super en zelfs mn vriend en ouders durven ze tegenwoordig te voeren en binnen en buiten te zetten.
Nou zet ik altijd voer klaar voor de volgende voerbeurt (vind ik het makkelijkst werken) en als ik 's avonds wat later thuis ben voert mijn moeder, maar: als ik langer dan 1 voerbeurt weg ben moet ik dus extra emmers zoeken...
Want mijn ouders en vriend blijven GEEN IDEE te hebben hoeveel te moeten voeren. Verward

Nou heb ik al meerdere weegschalen geprobeerd, maar allemaal gaan ze kapot (had er 1 van € 20,- en heb ik er 3 van terug gebracht, van de Blokker). De weegschalen die tot 2 kg gaan zijn te licht (emmer met hooi weegt meer). Nu ben ik dus erg benieuwd:
- Hoe lossen jullie dit probleem op?
- Weet er iemand een wel geschikte weegschaal voor me?

Alvast super bedankt!

Zesiram

Re: hooi wegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:15

Ik weeg niet elke keer. Ik heb een paar keer gewogen, en nu kan ik het aardig zelf inschatten.
Als ik woog, deed ik het op een personenweegschaal. 1 x zonder hooi, 1 x met en dan het verschil is het gewicht van het hooi. Maar dan zie je dus ook je eigen gewicht Knipoog Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 11:26

erleyne schreef:
Ik weeg niet elke keer. Ik heb een paar keer gewogen, en nu kan ik het aardig zelf inschatten.
Als ik woog, deed ik het op een personenweegschaal. 1 x zonder hooi, 1 x met en dan het verschil is het gewicht van het hooi. Maar dan zie je dus ook je eigen gewicht Knipoog Haha!

Dat snap ik jah, maar mn ouders en vriend voeren niet zo vaak en de weegschaal is ook niet voor mijzelf, maar voor hun, want met de weegschalen die het even deedde heb ik het wel geleerd in te schatten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:41

Als ze toch niet zo vaak voeren dan kun je misschien alvast een emmer of hooinet klaarleggen als zij de keer erna komen Knipoog

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:42

MysticTinker schreef:
Als ze toch niet zo vaak voeren dan kun je misschien alvast een emmer of hooinet klaarleggen als zij de keer erna komen Knipoog

Dacht ik ook al ja! Ja

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 12:41

row_bow schreef:
MysticTinker schreef:

Dacht ik ook al ja! Ja

Sorry hoor, maar als jullie nou eerst eens lezen. Want hooi klaar zetten doe ik altijd (staat er ook).
Alleen het gaat mij er om hoe dat te doen als ik meerdere voerbeurten achter elkaar weg ben.
Als ik ga samenwonen kan ik het ook niet altijd voor elkaar krijgen (nabije toekomstplannen) en dus ben ik benieuwd hoe jullie dit oplossen en welke weegschaal geschikt is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:43

Ik sta op een stal waar ik ook altijd zelf moet klaarleggen. Ik leg voor max. 4 beurten neer. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom die niet zou kunnen? Ik leg de losse plakken in de gang voor de staldeur en erboven staat op de staldeur: ochtend, middag, avond. Zo weet de stalhouder precies wat wanneer gevoerd moet worden.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 12:50

Tja, ik heb geen plek om voor 4 x voor beide paarden neer te leggen, ik heb maar een stukje van 3 x 3 waar ik ALLES in kwijt moet en waar ik ook nog moet poetsen, dus dat werkt niet.

Maar: de vraag wat jullie ermee doen is bij deze overbodig geworden en nu rest dus alleen nog de vraag: wat zijn goede weegschalen!?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:54

Ik denk dat je het het beste kunt wegen met een personenweegschaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:56