Witte sokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliekeuh

Witte sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 09:31

Afgelopen vrijdag had ik mijn Tinker merrie eens onder handen genomen, nog eens helemaal gewassen. Ze ziet er redelijk wit uit, gisteren kwamen de vorige eigenaars nog eens kijken en die zeiden ook van amai zo wit!
maar toch, ik vind haar achtersokken nog niet helemaal geslaagd. Ze zien nog wat geel/bruin en haar manen hebben ook nog een zeer lichte gele schijn. Nu ik heb wel een shampoo voor witte paarden waarmee ik ze helemaal heb gewassen. Ik heb 2 keer die shampoo op de manen gedaan (de eerste keer eigenlijk meer voor haar nek te wassen maar de tweede keer voor haar manen zelf) en dan heb ik die nog 1 keer met zwitzal (of hoe je het ook schrijft) gedaan. Haar sokken vanachter heb ik zeker 3 keer gedaan: 2 keer met shampoo voor witte paarden en 1 keer met gewone paardenshampoo voor manen en staart en denk dat ik zelfs ook nog wat schuim van aan mijn handen van die manen aan de sokken heb gedaan. Het grootste vuil gaat er natuurlijk wel af want ze zien wel witter als ervoor maar echt spierwit krijg ik ze niet. Nuja, voor gewoon in de wei is dat niet echt nodig maar als we eens op keuring gaan ofzo zou ik ze natuurlijk liefst zo wit mogenlijk hebben.
Iemand tips van welke middeltjes wel helpen om ze witter te krijgen? (volgende keer ga ik waarschijnlijk bleekpoeder ook eens gebruiken of een of ander wasmiddel dat de vorige eigenaars zelf hadden gebruikt op aanraden van iemand die veel met tinkers bezig is)

xxtesssss

Re: Witte sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:10

gebruik je wel eens silver of zilver shampoo? is een paarse schampoo en werkt hier altijd erg goed Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:14

Ik heb precies hetzelfde, altijd blijven de sokken aan de binnenkant van de achterbenen nog een beetje gelig. Wat je ook doet.... betadineshampoo, paardenshampoo, mensenshampoo, zilvershampoo....... het werkt allemaal net niet goed genoeg. Het blijft nog gelig Scheve mond.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:15

Biotex blauw schijnt wonderen te verrichten, heb de tip ergens hier op Bokt gelezen. Ik ga het eerdaags proberen. Wel goed afspoelen daarna.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 15:50

HaileysComet schreef:
Biotex blauw schijnt wonderen te verrichten, heb de tip ergens hier op Bokt gelezen. Ik ga het eerdaags proberen. Wel goed afspoelen daarna.

Dat gebruikt onze DA ook (mevrouw van wie we Koby hebben gekocht)
ik denk dat ik dan nog maar wat vanalles zal uitproberen tot ik iets heb dat helpt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:01

Door het goed bij te houden. Ik merk dat mijn schimmel het witste blijft als ik hem regelmatig onder de douche zet. Wacht ik te lang, dan is het bijna niet meer schoon te krijgen, en moet ik echt 2 dagen achter elkaar gaan wassen, en hem tussendoor laten rollen in het zand, dat lijkt alles schoner te schuren.

angeIique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:32

HaileysComet schreef:

Is dat niet een aggressief wasmiddel ?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:14

Ik ben er bij toeval achter gekomen hoe ik onderbenen, staart en manen echt wit moet krijgen:
Als maakte ik alles nat en begon met paardenshampoo (paarse, anders paarse shampoo voor oude dames) alles in te zepen.
Toen ik het paard alleen uit wou spoelen en ik hem bij de kraan niet vast kon zetten liep ik constant met paard en al rondjes te draaien, GEVOLG: alle zeep was zo lang ingetrokken dat het eindresultaat ECHT wit was!
Daarna bij elke wasbeurt herhaald (niet dat rondjes draaien Tong uitsteken , wel het extra lange intrekken) en sindsdien krijg ik bijna alles echt wit.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:17

Nou mijn ervaring met blauwshampoo op een schimmeltje.... een leuke aantekening over mijn lila glanzende pony Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:18

MarryAnneR schreef:
Nou mijn ervaring met blauwshampoo op een schimmeltje.... een leuke aantekening over mijn lila glanzende pony Haha!

Dat heb ik ook wel eens gehad, maar dan kan je er het beste voor zorgen dat je eerst de zeep op een borstel doet en dan pas op het paard en dan meteen goed schrobben. Als je eerst zeg maar met de fles je hele paard onder spuit en dan begint te schrobben heb je inderdaad een bijna lila paard achteraf.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:29

ik gebruik weleens betadine shampoo....werkt super.
er staat bij oms een vrouwtje op stal ook met een tinker die gebruikt het ook altijd...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:32

Ik doe ook altijd betadine shampoo voor de sokken! Werkt echt goed Lachen

mardeleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:38

Het beste werkt het om het regelmatig bij te houden. Wassen met zilvershampoo helpt wel, maar als je het bij houdt blijft het echt witter

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:44

Voor onze tinker en schimmel welsh gebruiken we verschillende dingen, betadineshampoo, groene zeep, zilver shampoo, biotex (groene) en een soort spray voor witte paarden waar ik de naam ff nie meer van weet. Mijn ervaring is dat allemaal werken als je het maar regelmatig doet. Een paard dat jaren (ik overdrijf ff) niet gewassen is, krijg je nooit na 1x schoon!
Wij wassen dus id zomer (in de winter nooit) de schimmel en tinker regelmatig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:12

Ik heb de sokken van mijn tinker toevallig vorige maand gewassen, eerste keer in twee jaar, en ze waren na 1 wasbeurt écht wit!
Probeer dit maar eens:
Je hebt nodig: een emmer met lauw-warm water, 'cowboy magic yellow-out' shampoo en oude kleren Tong uitsteken
Dan zet je haar voet in de emmer. Het water goed overal inmasseren, zodat ze tot op de huid goed nat is. Dan haal je de voet eruit, en neemt een scheutje CM, goed over de sokken verspreiden. Het is in het begin blauw, maar dan moet je het inmasseren totdat het witte schuim is geworden. Dat laat je minimaal 5 minuten intrekken (ondertussen kun je de volgende voet al doen) en daarna goed uitspoelen. Dan zijn ze weer helemaal wit Haha!

Voor een keuring kun je babypoeder meenemen, daarmee kun je gele plekjes wat verdoezelen Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:17

Dat is een goede tip! maaaaaarrr.... waar kunnen we dat kopen? Haha!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:39

Def schreef:
Dat is een goede tip! maaaaaarrr.... waar kunnen we dat kopen? Haha!

Hierzo Knipoog

Maar even on topic: de shine in yellow out van cowboy magic is echt een van de beste en vernieuwenste producten van de laatste jaren. Het is absoluut niet te vergelijken met de andere 'blauwe' shampoo's. Maar probeer het zelf eens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:01

Ja, helemaal mee eens Ja Ik gebruikte normaal altijd zilvershampoo, werkt ook wel goed, maar CM is toch nog wat beter. Met de zilvershampoo moest ik altijd twee keer de staart inzepen, nu is ie na 1 x schoon.

Enne, als je toch de cowboy magic yellow out gaat bestellen, dan zou ik ook meteen de CM detangler nemen, dat is echt de beste anti-klit die er is Haha! Als je die na het wassen in de sokken, staart en manen doet dan blijven ze zeker een week makkelijk doorkambaar, en klitjes gaan er dan héél makkelijk uit.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:32

Ok! Heel erg bedankt, ik zie dat het bij jullie tijdelijk is uitverkocht Mathilde, dus even w88 dan nog maar!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:42

De kleinere verpakkingen zijn er wel nog zo te zien. Daar doe je best lang mee, ik heb zelf die van 15 euro thuis.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:31

HoiHoi,

alleen de 3,7 liter fles is uitverkocht, de andere 2 formaten hebben we op voorraad.