Wormenkuur vraagje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aleida_thijs

Wormenkuur vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 13:42

Hoi,
Ik heb 2 paarden die samen in de wei staan, en die heb ik laatst een wormenkuur gegeven. Er staan ook nog 3 andere paarden, maar die staan in de wei ernaast. Die zijn niet ontwormd, alleen mijn paarden. Heeft het dan nog wel nut of moeten ook de paarden in de andere wei op hetzelfde moment worden ontwormd?? Want dan heb ik die kuur dus voor niks gegeven... Ach gut
Graag reactie!!
Groetjes

Judje

Re: Wormenkuur vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:01

Het heeft wel nut, omdat wormenkuren niet preventief zijn, maar de aawezige wormen dood.
Je kan de kans op besmetting wel beperken door minimaal 2 keer in de week de stront uit je weiland te scheppen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:58

Hoe kom je in godesnaam aan deze wijsheid? Wil je nou eens ophouden met onwaarheden te vertellen, ik denk zomaar dat onze paarden vaker ontwormd of gecontroleerd worden dan de jouwe dame.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:22

Caira schreef:
Hoe kom je in godesnaam aan deze wijsheid? Wil je nou eens ophouden met onwaarheden te vertellen, ik denk zomaar dat onze paarden vaker ontwormd of gecontroleerd worden dan de jouwe dame.

Ik snap jouw reactie niet echt, waarom word je nu eigenlijk kwaad? Verward

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:25

jah caira ik snap jou reactie ook niet echt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:38

Omdat ik de eigenaresse ben van 2 van de drie paarden waar TS het hier over heeft, en het complete onzin is wat ze hier stelt. Alle 3 de paarden worden elke 8 weken of ontwormt of gecontroleerd door de DA op wormen. IPV dat ze dit op stal met mij bespreekt zet ze het op bokt, en daar ben ik het absoluut niet mee eens. Sorry voor de onduidelijkheid.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:44

Oh, ik begrijp het, zou het ook niet echt apprecieren moesten er zomaar leugens over mij verspreid werden...

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:25

Ik zeg ook niet dat de andere paarden wormen hebben! En je hebt wel gelijk, maar ik vertel toch geen leugens? Het was gewoon een vraag van mij, en het ging niet alleen over mijn paarden maar ook over de pony van iemand die ik ken, en die zich dat ook afvroeg. Sorry voor als het verkeerd overkwam, zo was het iig niet bedoeld, als dat zo leek! Ik ben er niet op uit om leugens te vertellen... Ik snap wel dat het nogal stom is als je het hier zo op bokt leest, dat is inderdaad nogal fout ja.
En judje: Dat doe ik elke dag Knipoog