Hallo allemaal,
Ik heb een vraag, wij hebben 1 paard en 3 pony's op stal staan. De paarden gaan overdag naar buiten en staan 's nachts binnen. Momenteel staan ze ook 's nachts buiten.
Nu is er binnen de kudde 1 merrie die constant een van de pony's grijpt. (ter info: de merrie die de pony "grijpt" is niet de leider van de kudde)
Eerst was dit alleen als ze in het paddock stonden, maar nu probeert ze haar ook te pakken in de bak of in de weide. Wat nu het lastige is, de merrie is echt gemeen, ze geeft die pony niet alleen een knauw om de rangorde duidelijk te maken maar gaat echt door. Een keer is het gebeurd dat ze de pony in de hoek gedreven had, de pony viel en de merrie door bleef gaan met slaan....
Opvallend vind ik trouwens wel dat toen de pony laatst hengstig was, de andere merrie en zij continu bij elkaar stonden (elkaar echt opzoeken in het land) en het toen wel goed ging.
Op stal staan deze 2 trouwens ook naast elkaar en is er nooit iets loos, geen gegil of getrap, dan lijkt de merrie de pony wel te tollereren.
Nu vraag ik me echt af of er iets is wat we hiermee kunnen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie? Alle tips, opmerkingen etc. zijn welkom! Help!
Groetjes.