Iemand ervaring met Pavo graszaadmix?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyStar

Iemand ervaring met Pavo graszaadmix?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 22:12

Hallo, wij willen in het najaar graszaad bijzaaien en/of sommige stukken omploegen en volledig opnieuw inzaaien. Ik zat te denken aan Pavo graszaadmix. Is er iemand die met dit merk ervaring heeft? o.a. zou ik graag willen weten:

*Hoe ziet de weide eruit? veel/weinig kruiden, eiwitrijk/arm gras
*Is de conditie van het paard erdoor veranderd? (dikker/dunner/actiever/slomer/meerglans/minderglans etc.)
*Laten ze veel van het gras staan? (dus dat je van die typische paardenweiden krijgt) of is dat minder dan bij een gewone graszaadsoort? (ik haal de poepjes er wel uit)
*Evt. als iemand er hooi van heeft: hoe is die kwaliteit?
*Is het duur ten opzichte van andere graszaadmixen?
*Heeft het meer/minder bemesting nodig? En groeit het goed?
*Is het voor iedere grondsoort geschikt?

Alvast bedankt voor de hulp Bloos Lachen

Caballos

Re: Iemand ervaring met Pavo graszaadmix?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:47

Ik heb het gebruikt om door te zaaien. Nu is het best lastig in mijn geval omdat het niet een heel groot weitje is voor 2 paarden dus heeft het niet helemaal door kunnen groeien..... Een vriendin van mij heeft het wel gebruikt en daar ziet het er goed uit. Nu zijn ze in onze wei buizen aan het leggen dus zal er straks als ze klaar zijn wordt die strook opnieuw ingezaaid met het pavo graszaad, ben benieuwd. Ook hebben we al 2x het pavo paardenkunstmest gebruikt en moet zeggen daar knapt je wei erg van op!

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 20:46

Caballos schreef:
Ik heb het gebruikt om door te zaaien. Nu is het best lastig in mijn geval omdat het niet een heel groot weitje is voor 2 paarden dus heeft het niet helemaal door kunnen groeien..... Een vriendin van mij heeft het wel gebruikt en daar ziet het er goed uit. Nu zijn ze in onze wei buizen aan het leggen dus zal er straks als ze klaar zijn wordt die strook opnieuw ingezaaid met het pavo graszaad, ben benieuwd. Ook hebben we al 2x het pavo paardenkunstmest gebruikt en moet zeggen daar knapt je wei erg van op!

Oke bedankt voor je informatie Lachen Wil je me op de hoogte houden als die strook opnieuw is ingezaaid hoe het wordt?

Verder nog iemand ervaring??

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:56

als het goed is gaan ze vandaag opnieuw inzaaien, ben zelf ook erug benieuwd!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:49

Ik hoop dat je de antwoorden ook weer op bokt zet, want ik ben ook erg benieuwd naar het graszaad en de resultaten natuurlijk.
Mijn wei is vorig jaar ingezaaid met een combi van BG4 en BG11 en ik wil het bijzaaien, omdat het nogal 'rijtjes-achtig' is en dan wil ik ook zoiets er doorheen mengen.

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:04

Ik heb het afgelopen voorjaar mijn kapot getrapte weiland ingezaaid met Pavo graszaad en het ziet er prima uit! Lekker dicht gras wat niet snel kapot gelopen wordt denk ik.
Volgend voorjaar kan ik vertellen hoe het de winter heeft doorstaan Knipoog

groetjes, Simone

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:33

Graszaad erin, kunstmest erop afgelopen nacht lekker regen erop en nu schijnt het zonnetje...... Ik hoop dat ik je snel kan laten weten of het opkomt!

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 14:32

Okee wacht vol verwachting Clown Vork

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:50

Jaaaa er komen hele kleine groene sprietjes op!!!!!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:04

Ik ga het ook kopen. Weten jullie of het bij Wlkeoop te koop is?
Waar ik de brandnetels weggezeisd heb, wil ik dat zaad erin harken. In de hoop dat er geen onkruid voor terug groeit als dat gras er dan al groeit.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:56

Volgens mij is de Welkoop dealer van het merk subli en niet van pavo, maar misschien hebben ze wel een ander merk paardengraszaad met kruiden voor je?!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:32

Okay, ik zal eens informeren. Wilde er ook nog graan doorheen mengen. Gewoon, het graan dat je ook voert. kijken of het opkomt, heb ik in mijn tuin ook gedaan, ziet er leuk uit!

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:49

Mooi dat de sprietjes er al zijn Vork Ik ben benieuwd hoe het verder zal groeien. Heb je misschien ook foto's dat ik kan zien wat er allemaal tussen staat en wat voor structuur het is? Ben erg benieuwd. Als we gaan zaaien wordt het denk ik volgend jaar Ja

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:32

Het worden steeds meer groene sprietjes, het is nu nog dunnetjes, zal eens kijken of ik het op de foto kan schieten! Maar ik ben blij dat het wel goed opkomt in ieder geval!