Grondwater laten testen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Grondwater laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:59

Wij wonen sinds vorige week in ons nieuwe huis waar we de paarden aan huis hebben staan. Bij deze woning zit een put met grondwater op 8 meter diepte. Ik ga nu het grondwater laten testen. Op meerdere punten maar maar vooral op advies van de dierenarts op Ec.olie, koper en argentaangehalte. Volgens het bedrijf waar we het laten testen is dit alles testbaar maar is het dan nog niet met 100% zekerheid te zeggen dat het geschikt is als drinkwater voor de paarden. Als ik een onderzoek zou willen laten doen waarbij het echt op alles maar dan ook echt alles getest worden dan kost mij dat € 1500.00. Daarnaast mag het mineralen en bacterie gehalte niet te hoog zijn maar dat is niet iets dat zij testen dan zou ik al bij de landbouwuniversiteit moeten zijn.

Geven jullie je paarden grondwater en hebben jullie dat laten testen?

bruine

Re: Grondwater laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:34

hoi Haha! bij ons drinken ze al jaren in de zomermaanden grondwater, wij hebben het nooit laten testen, althans niet in de grote wei, daar heeft van vroegeruit altijd vee gelopen. hier thuis hebben wij ook een bron waaruit gesproeid en door de paarden gedronken word, toen wij het huis kochten hebben we voor de aankoop een bodemonderzoek laten doen ivm evt grondvervuiling, dat was hier gelukkig niet aan de orde.

Anoniem

Re: Grondwater laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:56

Ik geef wel grondwater. De kranen van de schuren zijn erop aangesloten... Testen kan wel, meen dat mijn vader dat een hele tijd terug wel heeft gedaan. Het was toen gewoon goed Lachen