Staart in de klitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spike47

Staart in de klitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 00:01

Ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie. Het is misschien een stomme vraag.
Momenteel heb ik sinds een maand een verzorgfjord en zijn staart zit enorm in de klit en zijn in elkaar gedraaid. (lijken net dreadlocks, maar niet zo stug gelukkig).
Huilen ik vind het zo zielig voor hem

Ik heb het dus al geprobeerd met het inspuiten/wrijven van anti-klit middel en dan de klitten met de hand eruit halen. Bij zijn manen merk ik het verschil, alleen merk ik er bij zijn staart er weinig van Huilen

Moet ik gewoon geduld hebben en/of ben ik niet goed bezig?

Wie kan me wat tips geven....

Thokkadisje

Re: Staart in de klitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:10

Cowboy magic erin, en dan even rustig de tijd ervoor nemen om 1 voor 1 de dreads eruit halen. Onder beginnen anders maak je er alleen maar een grotere knoop van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:17

Ja meer kan ik er niet van maken inderdaad.
Misschien van te voren nog even wassen met shampoo en cremespoeling, daarna antiklit er flink in spuiten.
Dan even wachten tot het droog is en dan pluk voor pluk uitpluizen met je vingers en inderdaad onderaan beginnen!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:39

Thokkadisje schreef:
Cowboy magic erin, en dan even rustig de tijd ervoor nemen om 1 voor 1 de dreads eruit halen. Onder beginnen anders maak je er alleen maar een grotere knoop van.

Van de Cowboy Magic zou ik dan de Detangler en Shine nemen, er zijn meerdere dingen binnen CM. Lekkere klodders erin en ontklitten maar, van onder af idd Knipoog

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:48

wassen met shampoo en hele zachte cremespoeling en daarna met magicrider....werkt bij mijn haf supergoed...

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:05

Thokkadisje schreef:

Klopt, dit heb ik ook gedaan en het helpt. Ook niet met een kam ofzo gaan uitkammen, want dan trek je alle haren eruit. Gewoon rustig met een borstel doen en dan moet het lukken Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:48

Mijn vroegere verzorgpaard had hier ook superveel last van, hij had ook een hele dikke staart.
Ik deed altijd anti-klit erin, even in laten trekken en dan uitkammen (onderaan beginnen en zo naar boven werken, plukje voor plukje)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:15

Ik zou hem eerst eens grondig gaan wassen tot dat hij echt lekker fris ruikt en stralend schoon is. Dan er antiklit inspuiten en dan kun je het rustig uitkammen met zo'n haarborstel, dus niet met een manenkam Lachen.
En dan gewoon af en toe even bijhouden, bijvoorbeeld 1 keer per week uitkammen, voor die tijd er dus altijd anti-klit in doen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:16

zelf zou ik geen antiklit gebruiken, hier kan het haar van breken. Daarnaast zou ik vooral met de hand ontklitten en nadoen met de borstel.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:17

Cheveyo schreef:
zelf zou ik geen antiklit gebruiken, hier kan het haar van breken. Daarnaast zou ik vooral met de hand ontklitten en nadoen met de borstel.

Dan hadden hier de paarden nu niets meer gehad. We gebruiken al járen anti-klit en de manen + staarten zijn er alleen maar voller en langer van geworden Nagelbijten / Gniffelen.

Alles kan, koffiekan, theekan. Wat is nou wel goed? Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:18

het kan Knipoog, heb hier harige paarden staan en die CM werkt voor mij veel fijner Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:22

Helemaal mee eens Ja
Geen gewone antiklit, daar wordt het haar broos van en dan kán het gaan breken.
Cowboy Magic is veel beter getest, en kan ook door mensen worden gebruikt.
Een flinke druppel erin en dan met een gewone haarborstel voorzichtig uitkammen, onderaan beginnen en langzaam verder naar boven.

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:33

Inderdaad cowboy Magic werkt veel beter.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:02

Staat hier ook een verpakking in de douche thuis van CM Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:08

Anti klit- en glansspray er in (zelf heb ik die van Sectolin.
En dan: met je handen de haren uit elkaar draaien.
Je bent er wel lang mee bezig, maar per dread moet het lukken en als je het daarna bij houdt valt de tijd ook nog wel mee.
Succes ermee!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:10

ik gebruik de detangler van Cowboy magic ook weleens voor mijn eigen haar Haha! het wordt ook in sommige kapsalons gebruikt!

heeeeeerlijk spul! Haha!

lovechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:24

misschien kan je de staart wassen? (dee ik altijd) bij mij helpte het wel.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:45

Evt. dit nog;

"Het is niet altijd even makkelijk om de staart van je paard te verzorgen. Knopen en klitten zijn vervelend want je trekt al vlug heel wat haren uit. Om een mooie dikke staart te behouden en makkelijker te kunnen verzorgen, spoel je de staart af en toe met wasverzachter (dat spul dat normaal bestemd is voor je kleren). De staart gaat prachtig glanzen, is lekker zacht en makkelijk te kammen."

lindje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:56

Mijn fjord had ook van die soort dreadlocks in haar staart. Ik heb de staart toen goed gewassen en daarna ingespoten met equishine. Laten drogen en daarna met de hand uitgepluist. Ik spuit de staart nu nog elke week in met equishine, even laten inwerken en daarna weer uitpluizen. Ik heb geen last meer gehad van die 'dreads'.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:12

Mijn paard heeft ook een vreselijke klitstaart, je kan het inspuiten me vanalles na 2 uur klit het weer. Een aantal weken geleden kreeg ik de tip te wassen met betadine schampoo. En daarna in te spuiten met babyolie ( of smeren). Nou echt 2 weken erna kwam ik nog zo door zn staart heen. Echt super!