paard ligt niet meer in het weiland, goed/slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurasilence

paard ligt niet meer in het weiland, goed/slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 14:44

hoi,

ik heb een vraagje, ik heb een paar maanden terug een paard gekocht Haha! maar bij de oude eigenaar lag ze heel veel. ze hadden een bak en een klein stuk weiland. en toen we hem gingen halen lag hij heerlijk in de bak te zonnen(ofzo). de eerste weken dat hij hier was deed die dat nog wel. maar nu zie ik het hem nooit meer doen.

Hij staat nu samen met mijn pony ( vroeger stond hij alleen) daar zou het mischien aan kunnen liggen.
of voelt hij zich in dit weiland mischien minder veilig. Hij word nu ook meer bereden.

wie weet hoe dit komt en kan mij uitleggen of het een goed of slecht teken is dat hij niet meer ligt?

Somebitch

Re: paard ligt niet meer in het weiland, goed/slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:45

Geen idee, volgens mij is het gewoon normaal hoor, ik zie mijn pony ook nooit liggen

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:45

Krijgt het paard niet misschien meer voer? Dat hij meer enrgie heeft. En waarschijnlijk is het ook omdat hij nu samen staat met een ander paard dan doen ze dat niet zo snel. Plus op het weiland is grazen natuurlijk veeeel populairder Haha!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:49

Mijn ervaring is juist dat als ze ziek zijn of in een slechtere conditie ze meer liggen. Een paard dat ziek is, zal in principe gaan liggen (tenzij hij iets mankeert waardoor hij niet kan liggen, maar je berijdt hem, dus dat zal niet het geval zijn). Liggen betekent voor een vluchtdier altijd een extra risico; in geval van gevaar kan hij zich veel minder snel uit de voeten maken dan wanneer hij staat. Ik zie m'n paarden ook niet vaak liggen (en als ik ze dat wel zie doen, is er wat mis). Geen zorgen maken dus.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:20

Jonge paarden liggen over t algemeen wat meer, en als ze ouder worden dan gaan ze vaak minder lang liggen.
Kan ook dat hij nu meer gras heeft, of meer te zien heeft. Of dat hij zich niet zo op zn gemak voelt bij de andere pony.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:24

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken.......

Het kan zijn omdat het de afgelopen weken heeft geregent dat hij daardoor nu niet graag op een natte weide ligt.......

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:56

Het kan misschien ook zijn dat je paard zich nog niet zo op zijn gemak voelt en daarom niet gaat liggen.

laurasilence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:19

oke, bedankt voor de reacties allemaal!! ik maak hier uit op dat het gelukkig niet erg is Haha!
de redenen die jullie geven klinken ook onzettend logisch Tong uitsteken
ik ga weer lekker verder trainen met mijn niet liggende paardje Vork

groetjesss

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:36

Mssn gaat hij stiekem wel nog liggen Knipoog Ik had m'n merrie nog nooit op de weide zien neerliggen tot ze deze week naast haar veulentje lag te slapen, volledig plat en uitgestrekt, was echt een schattig zicht Haha!

laurasilence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:55

aaah schattig Haha!!
die van mij is een ruin dus dat zal niet zo heel snel gebeuren Tong uitsteken