Hoe koker bij ruin schoon te maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Hoe koker bij ruin schoon te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:21

Even een vraag: we hebben sinds kort voor het eerst een ruin en ik vraag me af hoe ik het beste de koker en penis kan reinigen. Toevallig kon ik er laatst zo bij toen hij lekker stond te slapen tijdens het poetsen, maar nu ik het even echt goed wil reinigen doet zich zo'n moment niet meer voor. Moet ik maar gewoon afwachten tot hij weer volkomen ontspannen is en dan van de gelegenheid gebruik maken ...? Het is namelijk wel nodig zag ik, maar dan moet ik maar net een nat washandje oid bij de hand hebben.

(Bij mijn merries de uiers reinigen doe ik regelmatig even, dat gaat gewoon supergemakkelijk)

Graag even praktisch advies Bloos !

amen

Re: Hoe koker bij ruin schoon te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:24

ik maak het schoon met babydoekjes......

gewoon hand in koker, en schoonmaken.....

die van mij vind het nog lekker ook..... Bloos

anderen moeten er aan wennen, maar als je er een gewoonte van maakt om koker aan te raken , hand er in stoppen om schoon te maken met babydoekje....dan hebben ze er vaak neit zoveel problemen mee....

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:25

Ik heb het bij al m'n verzorgponys (3 ruinen) en nou mijn eigen pony (ook ruin) nog nooit gedaan en ik ben het ook niet van plan om te gaan doen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:26

Urko schreef:
Ik heb het bij al m'n verzorgponys (3 ruinen) en nou mijn eigen pony (ook ruin) nog nooit gedaan en ik ben het ook niet van plan om te gaan doen!

Als je bij sommige ruinen ziet hoe het eruit ziet lijkt het me toch wel zinvol om dit schoon te houden!!!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:28

Als hij ontspannen is, trekt ik een beetje de velletjes eraf. Wordt ie ene keer gauw ingetrokken, andere keer vind hij het prima Knipoog
Doe liever niet teveel met "spul".. dat zijn alleen maar bacteriehaarden.
Wel af en toe even de tuinslang erop Bloos Clown

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:28

Mochten ze moeite hebben met schachten (penis laten zakken) dan heb ik vernomen van een kennis dat bruin bier geven kan ontspannen en zodoende het uitschachten bevorderd. Mischien heb je hier iets aan!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:30

Urko schreef:

waar slaat deze zielige reactie eigenlijk op......

ts vraagt om tips.....

om het wel schoon te maken......

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:34

claud1 schreef:
Mochten ze moeite hebben met schachten (penis laten zakken) dan heb ik vernomen van een kennis dat bruin bier geven kan ontspannen en zodoende het uitschachten bevorderd. Mischien heb je hier iets aan!

Nou, hij heeft er geen moeite mee, maar niet op het moment dat ik vind dat het moet gebeuren Knipoog ! Dus dat is ook de achtergrond van mijn vraag: moet ik gewoon wachten tot hij zelf een keer zover is? Ik las overigens in een ander topic dat blijkbaar ook de koker schoongemaakt moet/kan worden als de penis niet is uitgeschacht?

Wat een onderwerp ... ik vind het al zo'n onsmakelijke bezigheid .... brrrrr !

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:41

simodi schreef:
claud1 schreef:

Nou, hij heeft er geen moeite mee, maar niet op het moment dat ik vind dat het moet gebeuren Knipoog ! Dus dat is ook de achtergrond van mijn vraag: moet ik gewoon wachten tot hij zelf een keer zover is? Ik las overigens in een ander topic dat blijkbaar ook de koker schoongemaakt moet/kan worden als de penis niet is uitgeschacht?

Wat een onderwerp ... ik vind het al zo'n onsmakelijke bezigheid .... brrrrr !

die van mij schacht dus niet uit, en ik steek dus mn hand in koker.......om schoon te maken.....

tis wel goor, maar die van mij heeft er soms echt veel rotzooi zitten.......

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:42

Handigste is idd als je paard makkelijk uitschacht, maar dan nog moet je ook de koker van binnen even schoonmaken want daar kan ook een hoop smurrie zitten/ophopen. Mijn ruin schacht wel makkelijk maar vindt het vaak na even al weer genoeg en trekt het zaakje dan op. Als ik voorzichtig en met lauwwarm water werk dan laat hij de boel op den duur wel weer zakken. Anders kun je van binnen ook een hoop bewerkstelligen.

Geen lekker werkje en je moet ook vooral niet te veel pottekijkers hebben maar ja wat moet dat moet.... Clown Knipoog Haha! Bloos Duivel Cool

Of het noodzakelijk is, is trouwens per paard verschillend. Wel is het zo dat het in principe door het eigen "milieu" (huid, bacteriëen, zuurtegraad e.d.) zelfreinigend zou moeten zijn en alles wat je daarbij ingrijpt verstoort dat evenwicht. Dus vooral niet te vaak en met teveel middeltjes (olie/babydoekjes, zeep, betadine e.d.) aan de slag gaan want dan werk je juist irritatie en infectie in de hand en veroorzaak je er juist een probleem mee.

Gebruik bij voorkeur lauw en schoon water en spoel de koker overvloedig ga voorzichtig met je hand naar binnen (heb je lange nagels gebruik dan latex handschoentjes) evt. met een zachte spons en maak zoveel mogelijk schoon. Wil je toch persé een schoonmaakmiddel gebruiken zorg dan dat je een PH neutraal middel hebt, bijvoorbeeld bij de paardendrogist kun je er een speciale wasemulsie voor kopen die niet irriteert (heet excalibur). Even in laten werken en weer goed en langdurig met schoon water naspoelen.

Succes!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:46

als de penis hangt en hij is vies dan spuit ik er babyolie op. Volgende dag is hij schoon. Soms met wassen of benen afspuiten hang ik even de waterslang in zijn koker.
Wat ik bij mijn fjord gemerkt heb is dat wanneer ik de velletjes eraf trek hij denkt dat ik een vlieg ben, maar wanneer ik euh Bloos zn penis vastpak en dan met mn andere hand grofweg de velletjes eraf rag hij het niet zo erg vind. En dat gaat nog veel makkelijker

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:50

Dankjullie voor de tips!

En wat al gezegd werd: vooral doen als er geen pottenkijkers zijn ... anders voel je je toch wel een beetje genant Bloos . Had al afgesproken dat mijn man dit klusje maar moest doen (het is eigenlijk zijn paard!!!), maar ja, ik blijk toch wel regelmatig degene van het poetsen en verzorgen te zijn en dan hoort t er bij he ... Knipoog

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:54

Ik ben ook al eens bezig geweest om zijn koker schoon te maken maar dat is me nog steeds niet echt gelukt Clown
Wel fijn om jullie tips te lezen.........heb vaak met een emmertje water en spons bij hem gestaan en aangeraakt maar er komt gewoon niets naar buiten Clown
Wel een beetje met de natte spons gepoetst...........maar ga de volgende keer met babydoekies proberen lijkt me wat makkelijker en hygenischer Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 10:38

isaja schreef:
Ik ben ook al eens bezig geweest om zijn koker schoon te maken maar dat is me nog steeds niet echt gelukt Clown
Wel fijn om jullie tips te lezen.........heb vaak met een emmertje water en spons bij hem gestaan en aangeraakt maar er komt gewoon niets naar buiten Clown

Dat had ik dus precies ook, vandaar dit topic Knipoog ! Dat gevoel he, sta je daar naast je paard te wachten en kijken of je al iets ziet komen .... Nagelbijten / Gniffelen .

TwistedGames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:37

Mijn pony liet nooit zn penis zakken, dus dan stond je daar te kijken, had meneer hem wel hangen en je zat er 1 x aan wastie alweer omhoog .. en moest je uitkijken dat je geen linkse kreeg.. Huilen van het lachen

Verder sopte ik wel met een nat washandje de binnenkant uit, moest ik wel goed uitkijken maar dat ging dan nog wel... Hij was er gewoon niet van gediend geloof ik ..

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:17

simodi schreef:
isaja schreef:

Dat had ik dus precies ook, vandaar dit topic Knipoog ! Dat gevoel he, sta je daar naast je paard te wachten en kijken of je al iets ziet komen .... Nagelbijten / Gniffelen .

Ja joh het is ook zo stom eigenlijk want je moet het eigenlijk zien als een normale wasbeurt .......mja soms sta ik gewoon bij mijn hengst en dan hangt ie er gewoon uit en dan baal ik dat ik mijn emmertje niet bij me hebt Clown
Gewoon maar oefenen Clown

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:28

MD-->VSW

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:33

K volg dit even! Want k probeer het de hele week al, maar hij wil 'm der steeds maar niet uit doen Clown

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:34

simodi schreef:
isaja schreef:

Hahaha herkenbaar dit Haha! En iedereen maar kijken: 'Wat is zij aan het doen Koe Vork '

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:44

Oh, das altijd zo voor schut..............net of je je paard onzedelijk aan het betasten bent ROFL
En dan is mijn man altijd zo leuk, dan roept ie in ene "hoi", dus dan denk ik dat er iemand aankomt en schrik me rot, want zo wil je natuurlijk niet gezien worden.
Maar bij mijn ruinen lukt het ook niet, zo gauw ze maar denken dat je eraan komt trekken ze hem terug, echt mega iritant.
Maar in de natuur worden ze toch ook niet schoongemaakt Verward

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:46

Ja k heb hier thuis ook al een hele discussie gehad. Mijn broer zegt dus ook van; Ze worden in de natuur toch ook niet schoon gemaakt.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:56

Ik maak ze ook niet schoon, van mijn ruin niet en ook niet van mijn hengst.
In de natuur gebeurt dit ook niet. En als ik al naar de koker van mijn ruin wijs wordt hij al boos. Als ik eraan zit helemaal dan begint hij te trappen.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:11

De mijne vind het niet erg. k kan er gerust met mn hand of sproeier in.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:40

water (emmer, spuit) spons/doekje, wegwerphandschoenen, meer heb je niet nodig. Baby-olie, zeep en andere zooi geeft alleen meer rommel maar maakt niet beter schoon.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:12

Hmm, k doe het met babyolie werkt prima hoor!