Pony's achter de draad.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viviannev

Pony's achter de draad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:20

Vandaag was ik weer bij Tinkie Winkie en weer stonden ze achter de draad.
De wei is nl. in 2 delen gesplitst. Het deel waar de pony's staan en een deel met hoog gras (ongebruikt). In het midden staan houten paaltjes met stroomdraad en nog wat van die slappe buigbare paaltjes die je in de grond kan steken (waar ze niet zomaar overheen kunnen). Maar elke keer als de pony's weer de wei op gaan en ik de volgende dag terug kom staan ze achter de draad met de draad nog strak gespannen alsof er helemaal niets aan de hand is. Nou weet ik dat de stroom niet altijd aan staat, maar toch kunnen ze niet zomaar over de draad heen. Je zou van een tinker nou niet echt zeggen dat hij over een meter hoge draad heen springt en er onderdoor kan hij niet, want er is nog een draad onder gespannen. De andere pony (een A of B) kan er ook niet zomaar overheen. Dus ik vraag me toch af hoe ze daar komen en wat er aan gedaan kan worden, behalve de stroom aanzetten natuurlijk. Knipoog

Judje

Re: Pony's achter de draad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:56

Tja, ik weet niet hoe groot je Tinker is, maar paarden kunnen - vooral zonder mensen op hun rug - hoger springen vaak dan je denkt.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:14

Hoeveel draden zijn er gespannen, onder een enkele draad gaan ze makkelijk hoor helemaal als er geen stroom genoeg op staat en er even overheen is ok geen probleem Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:17

Idd wat Shemar zegt... als je maar 1 enkele draad hebt op ongeveer een meter hoog dan gaan ze er zo onderdoor.
Meestal beginnen ze met onder de draad door te eten. Als er geen stroom op staat kunnen ze er dus rustig verder onder door wandelen aangezien de draad dan gewoon over ze heen 'rolt'.

Stroom erop en een dubbele draad er tussen!!!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:36

Die van mij klom er gewoon onderdoor. Controleer dus of er genoeg stroom op staat en dat de stroom niet ergens door iets aangeraakt word, zodat hij minder wordt.

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 14:58

De bovenste draad hang ong. een meter hoog (weet ook niet precies hoe hoog) en daar hangt er nog een onder. Dus er onderdoor gaat niet makkelijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:59

Verkijk je er niet op hoor, er zitten slimme rakkers bij. Maar mss kun je ze eens onopvallend opserveren en mss kom je er dan achter hoe ze ontsnappen. En anders de draad verhogen.