Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Judje schreef:Zelfs hoefsmeden hebben geen eenduidig antwoord op de vraag of je het wel of niet moet gebruiken.
Sommigen zweren erbij en anderen juist niet.
Ik gebruik het eigenlijk niet. Wat ik ervan heb gehoord is dat hoefvet de hoef afscheid van alles wat erbuiten zit en er dus ook geen vocht bij de hoeven kan, waardoor bij regelmatig gebruik de hoeven juist droger worden in plaats van vochtiger, waar de meeste mensen hoefvet voor gebruiken.
Verder wordt hoefvet ook wel gebruikt voor show's en wedstrijden.

Judje schreef:Zelfs hoefsmeden hebben geen eenduidig antwoord op de vraag of je het wel of niet moet gebruiken.
Sommigen zweren erbij en anderen juist niet.
Ik gebruik het eigenlijk niet. Wat ik ervan heb gehoord is dat hoefvet de hoef afscheid van alles wat erbuiten zit en er dus ook geen vocht bij de hoeven kan, waardoor bij regelmatig gebruik de hoeven juist droger worden in plaats van vochtiger, waar de meeste mensen hoefvet voor gebruiken.
Verder wordt hoefvet ook wel gebruikt voor show's en wedstrijden.
blondje053 schreef:het is bij ons nu winter, en mijn paardje staat idd in de modder..dus dan juist wel invetten??
en wat als het enorm warm is?
blondje053 schreef:Ik moest ze juist altijd wel invetten op de manege waar ik stage liep.. eerst hele tijd afspuiten en dan vetten en teren.
Bij mijn eigen pony deed ik het in NL alleen als ik vond dat het nodig was..Hoe komt dat het zo tegen strijdig is dan???de 1 zegt wel en de ander zegt juist niet gebruiken