Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Redrumfox schreef:Oefenen. Nog niet met een schaar in de buurt komen, straks heeft hij een gat in z'n oor of steek je zijn ogen uit.. Elke keer even op zijn hoofd aaien en een keer zijn oor aanraken. Langzaam opbouwen en belonen als hij niet wegtrekt.
Redrumfox schreef:Hmm dan wordt t moeilijk.. al een scheerapparaat geprobeert?
Judje schreef:Tja, het is echt angst en angst ga ik niet afdwingen door middel van een praam, het is een idee, maar niet 1 voor mij.
Een praam wil ik alleen gebruiken bij paarden die gewoon lopen te stinkmodder, maar niet bij een angstig paard. Hij is zo sensibel, als ik 1 x iets te boos wordt voor hetgeen hij fout doet heb ik de rest van de dag al een probleem.
Scheerapparaat ga ik dan maar eens proberen, maar ik ben bang dat ie daar nog minder vrolijk van wordt, maarja ik moet toch iets! Want die plukken zien er ook gewoon niet uit.

Dan zou ik gewoon een scheerapparaat gebruiken, even gauw erover heen. Dan zijn die plukken meteen weg.
Redrumfox schreef:Helemaal leeg mag geloof ik niet eens bij de meeste stamboekkeuringen.
Pollewoppy schreef:Redrumfox schreef:Helemaal leeg mag geloof ik niet eens bij de meeste stamboekkeuringen.
Bij het kwpn zie ik de meeste toch echt met de oren helemaal leeg hoor
. Ze heeft er zo'n ongelovelijke hekel aan. Zelfs na talloze keren met de praam op en een fluisterscheermachine schudt ze haar hoofd, zakt door de voorbenen, etc. Opscheren van benen, staart, kaak, of zo vindt ze geen probleem (staat dan bijna te slapen), maar van haar oren moet je afblijven. Nou goed, na 5 jaar doorzetten geef ik op. Als ze er zo'n pesthekel aan heeft, dan houdt 't op. Het is alleen voor het mooie en niet voor haar gezondheid. Overigens schijnt het uitscheren van paardenoren serieuze risico's van oormijt met zich mee te brengen. Misschien weet mijn paard dat wel
.
Waratje schreef:Kun je zijn oren dichtknijpen? Dus de buitenkanten tegen elkaar aan? Als je dat kunt, kun je gaan oefenen met het geluid van de schaar wat dichter bij het oor te komen. Als je het oor dicht hebt, hoort hij het minder goed en is het wellicht gemakkelijker voor hem.