Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 (voor mij is het al heel wat dat  mijn 4-jarige peesbeschremers om heeft) en dat ik praat over dingen waar ik niet veel ervaring heb, maar mogmaals: ik lees veel en heb al veel slechte dingen over bandages gehoord, vandaar dat het mij verbaasde dat iedereen zomaar elke dag die dingen gebruikt! 
 ben in sommige dingen gewoon een beetje recalcitrant!                                                         
  [8 jaar] zachte gallen kreeg achter aan de kogels 
\ . Wanneer hij heel licht werkt trekken ze weg maar wanneer hij zwaar in het werk staat zijn ze goed zichtbaar. Na overleg met mijn instructrice en uitproberen heb ik zelf ervaren dat de gallen bij het gebruik van bandages veel minder zijn, zijn benen zijn een dag na het werk veel droger. 
 want het bandageren kost gewoon meer tijd en geeft veel was  
 .
 .

) die man had niks met paarden te maken maar wel een uitgebreide kennis van de anatomie en bewegingsapparaat van beesten. Volgens hem was het uitgesloten dat een bandage de pezen verslapt. Een bandage geeft hooguit wat steun aan het ophangapparaat rond de kogel, en geeft verder alleen bescherming tegen geweld van buitenaf. "Prikkeling" van de pezen, het veelgehoorde argument dat Tender nu ook weer opvoert, komt door beweging, en wordt niet tegengehouden doordat je iets aan de buitenkant (redelijk stijf) om zo'n been wikkelt.