Ik heb mijn merrie nu 5 maanden. Toen ze bij mij kwam had ze hele dikke manen, die gewoon naar beneden hingen.
Toen ze langer werden heb ik ze 1 keer geknipt omdat ze panisch wordt bij het trekken.
Bij navraag vorige eigenaar zijn ze ook altijd geknipt.
Maar daarna heb ik ze toch een keer getrokken omdat ze zo dik werden dat je bijna geen normale knotjes kon maken.
Gevolg was dat ze bijna niks meer overhield. Misschien omdat het allemaal dezelfde lengte was en dat ze dan bijna alles eruit trekt ofzo?
Dus toen maar weer laten groeien en bijhouden met knippen.
Nu krijg je dus als resultaat dat de getrokken manen zeg maar weer aangroeien recht omhoog.
Ze zijn nu alweer zo lang dan als ik ze plattrek ze echt wel 2 handbreedtes lang zijn.
Maar ze springen omhoog, die lange stukken vallen in een boog wel enigzins naar beneden maar de korte stukken staan gewoon omhoog. Ze ziet er echt uit als een ontplofte pleeborstel nu.
Ben bang dat als ik nu weer ga knippen ze nog meer omhoog gaan staan zoals bij een fjord en dat wil ik niet.
Hoe krijg ik ze weer naar beneden? Help.
Liefs, Maaike
Oja, vlechten maken die naar beneden hangen is geen optie want als ik het 1 keer was is het weer als vanouds.