Rechtopstaande manen. Wat doe je er mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Rechtopstaande manen. Wat doe je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 19:15

De titel spreekt voor zich lijkt me. Sam heeft rechtop staande manen. Ik houdt ze ook zo omdat ik langere manen gewoon afschuwelijk vind staan bij haar. Ja ik weet het, het is het een of het ander maar wat kun je doen met rechtop staande manen? Knotten klinken onmogelijk, een hengstenvlecht heb je echt lange manen voor nodig. Wat dan? Dan haar manen maar lang laten worden, dan gaan ze hangen en kan ik knotjes maken maar ik vind het zo onverzorgt staan bij haar... In mijn profiel kun je zien hoe haar manen er uit zien als ze ietsjes langer zijn (eerste foto) en hoe ze er uit zien als ze getoiletteerd zijn (volgende foto's).

Brand los!...

renske1000

Re: Rechtopstaande manen. Wat doe je er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:04

Ik heb wel eens gezien dat iemand de om elke plukje een elastiekje had gedaan, zegmaar een soort staartjes allemaal. je moet ervan houden, maar ik kan me voorstellen dat je het niks vind.
Bij fjorden (omdat ze 2 kleuren manen hebben,) willen ze nogwel eens een patroon erin maken.
Misschien moet je toch de manen langer laten groeien, want hoe langer hoe zwaarder ze worden en dus minder rechtop gaan staan. Als je het niet leuk vind knip je het er zo weer af, toch? Haha!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:09

Gewoon zo laten op de wedstrijd kan toch ook, als het er maar verzorgt uitziet. Knipoog

Miss_Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:27

als de manen iets lagner omhoog groeien kan je een matje omhoog zetten dat heb ik een keer gezien op een foto

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:05

Matje om hoog lijkt me niet zo heel mooi... tja dan tocxh maar langer laten groeien denk ik

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:45

Mijn pony heeft ook zo'n manen (als die eerste foto in je profiel) Ik laat het gewoon zo , ik vindt het stoer staan bj mn pony Haha!
Bij jou paard vind ik het eigelijk ook mooier zoals op de eerste foto , maar op die ander foto's toont het wel netter (voor op wedstrijd ). Maar ik zou ze toch iets langer laten worden , nat maken met water , vlechtje maken , paar dagen laten zitten en dan heb je platte manen Lachen maar het kan dat ze 1 dag plat blijven , kan ook meerdere dagen zijn Knipoog Maar ik denk als je dit elke week (of om de 2 weken) doet je wel platte manen zal krijgen; Ik doe het zelf niet maar mn tante doet het wel bij haar paarden , en het geeft toch wel resultaat moet ik zeggen Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:47

Denk niet dat je er veel mee kunt doen, behalve het zo laten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:58

kijkende naar de foto's in je profiel zou je roosjes kunnen maken.
Hiervoor heb je iets langere manen nodig dan met "normale" knotjes maar het is heel goed te doen (bij mijn paard staat de helft van zijn manen naar voren/omhoog en heb dus hetzelfde probleem.)

succes.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 22:36

Roosjes maken? Leg eens uit Lachen